آخرین اخبار:
کد خبر:۵۲۹۹۵۵
وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه جشنواره قلم:

تکنولوژی‌های جدید، دانش‌آموزان و مردم را از مطالعه دور می‌کند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز قریب ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در بیش از ۱۶۰۰ مرکز آموزش از راه دور کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: آموزش از راه دور روشی برای توسعه عدالت آموزشی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در آیین اختتامیه اولین جشنواره قلم ویژه مدارس آموزش از راه دور آموزش و پرورش که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، با اشاره به عدالت آموزشی، اظهار داشت: این یکی از سیاست‌های جدی آموزش و پرورش در دولت یازدهم است.

 

وی ادامه داد: گستره ایران اسلامی و پراکندگی جمعیت در کشور و اینکه تعدادی از نوجوانان، جوانان و حتی میانسالان به دلایلی محروم از حضور در کلاس‌های رسمی آموزش و پرورش هستند، واقعیتی است که باید پذیرفت و عدالت آموزشی ایجاب می‌کند تا بتوانیم زمینه تحصیل، ادامه تحصیل و ارتقاء دانش‌آموزان را فراهم کنیم.

 

فانی با بیان اینکه آموزش از راه دور روشی برای توسعه عدالت آموزشی است، افزود: البته نقاط ضعفی وجود دارد که بخشی از آن حل شده و بقیه نیز حل می‌شود، اما این موضوع اصل آموزش از راه دور را زیر سؤال نمی‌برد.

 

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در خیلی از اوقات، مطالعات عمیقی از آموزش از راه دور صورت گرفته است و امروز قریب 200 هزار دانش‌آموز در آموزش از راه دور مشغول به تحصیل هستند و اگر این روش آموزشی نبود، این تعداد از تحصیل محروم می‌شدند.

 

وی با بیان اینکه بیش از 1600 مرکز آموزش از راه دور در کشور وجود دارد، تصریح کرد: توسعه آموزش از راه دور گامی مؤثر برای تأمین عدالت آموزشی و از سیاست‌های جدی آموزش و پرورش است.

 

فانی با برشمردن روش‌های مختلف آموزش از راه دور یادآور شد: فعلاً در کشور دو روش وجود دارد؛ یکی روش سنتی و آموزش از طریق کتاب‌های بازنویسی شده و کلاس‌های رفع اشکال است یاد می‌گیرد تا نیاز خود را تأمین کند.

 

وی روش دوم آموزش از راه دور را آموزش آنلاین و برخط برشمرد و گفت: مدارس خارج از کشور به شدت به آموزش الکترونیک و برخط نیاز دارد و ایرانیان خارج از کشور نیز دوست دارند با نظام آموزشی ما ارتباط برقرار کنند و توسعه این آموزش‌ها نیز می‌تواند مؤثر باشد.

 

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از فاصله گرفتن مردم از مطالعه، افزود: تکنولوژی‌های جدید، اینترنت، رایانه و روش‌های شفاهی جای خود را کم‌کم باز می‌کند و دانش‌آموزان و مردم از مطالعه فاصله می‌گیرند.

 

فانی یکی دیگر از سیاست‌های جدی آموزش و پرورش را توسعه مشارکت برشمرد و یادآور شد: از طریق توسعه مراکز آموزش از راه دور، از ظرفیت عمده جامعه استفاده کرده‌ایم و بسیاری از بازنشستگان و شاغلین آموزش و پرورش آمادگی دارند در خدمت آموزش و پرورش باشند و توسعه مدارس آموزش از راه دور حلقه‌‌ای از حلقه توسعه مشارکت در آموزش و پرورش است و باید خودمان را از این پتانسیل محروم نکنیم و لازم است خود مؤسسان این مراکز در ارتقای کیفیت آن کوشا باشند.

 

وی با اشاره به ارزیابی خود از این جشنواره، تصریح کرد: ما این جشنواره را اینطور ارزیابی می‌کنیم که استعدادهای فراوانی در بین معلمان در تولید محتوای الکترونیکی در دانش‌آموزان و اولیای آنها شاهد هستیم و این جشنواره در شناسایی استعدادها و تشویق کسانی که به هر دلیل از آموزش فاصله گرفته‌اند، مؤثر بوده و می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

 

فانی خاطرنشان کرد: در شناسایی استعدادها موفق هستیم اما در تقویت استعدادها کم‌توفیق بوده و در حد شناسایی استعدادها قرار داریم و باید بدانیم سرمایه اصلی هر کشور، نیروی انسانی متخصص و متعهد آن کشور است.

 

 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار