به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مازیار حسینی افزود: پراید برای فرمانش و نیسان برای ترمزش بیشترین مردودی های معاینه فنی بوده اند . طبق آمار های موجود 3 میلیون خودرو با پلاک تهران در شهر تردد می کنند که از این تعداد حدود یک میلیون و 800 هزار خودرو مطابق قانون در سن انجام معاینه فنی قرار دادند.
وی ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و 500 هزار خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده اند و پیش بینی می کنیم 300 هزار خودرو باقیمانده نیز در ماه های آینده برای انجام معاینه فنی مراجعه کنند.
معاون شهردار تهران با اشاره به اطلاعات به دست آمده از بررسی های داده های آماری از هر سه خودرو پیکان، پراید و وانت نیسان که به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده اند دو خودرو مردود شده است؛ پراید برای فرمانش و نیسان برای ترمزش بیشترین مردودی معاینه های فنی بوده اند که در مجموع 67 درصد از مردودی های مراکز معاینه خودروهای شهر تهران را به خود اختصاص داده اند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره موتور سیکلت های کاربراتوری نیز گفت: متاسفانه در بحث میزان آلایندگی موتور سیکلت کاربراتوری بین 5 تا 8 برابر خودرو یورو 2 می تواند آلودگی ایجاد کند، اما نکته ای که این مساله را بدتر می کند، این است که متوسط پیمایش یک موتور سیکلت 10 برابر بیشتر از یک خودرو معمولی با متوسط پیمایش 10 تا 15 کیلومتر است.
معاون حمل و نقل عمومی شهرداری تهران درباره میزان آلایندگی خودروهای حمل و نقل عمومی نیز توضیح داد: بر اساس مطالعاتی که انجام شده سهم آلایندگی اتوبوس ها به نسبت کل سهم آلایندگی خودرو ها زیاد نیست، همانطور که قبلا نیز را از خودروهای (L.E.Z) اعلام شد شهرداری تهران اجرای طرح کاهش حمل و نقل عمومی تحت پوشش خود شروع کرد، در حال حاضر دو مرکز معاینه فنی ویژه اتوبوس ها و از دو مرکز معاینه فنی خودروهای سبک نیز یک لاین خطوط معاینه فنی به تاکسی های شهر تهران اختصاص داده شده است.
وی همچنین یادآور شد: در یکی دو سال اخیر نیز نصب فیلتر دوده روی اتوبوس های قدیمی شرکت واحد در حال انجام است، ضمن اینکه اتوبوس های جدیدی که توسط شهرداری تهران خریداری شده نیاز به نصب فیلتر جذب دوده ندارند.
معاون شهردار تهران در پایان با اشاره به خروج مینی بوس های فرسوده از ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت بیان کرد: با توجه به اینکه بحث مینی بوس های فرسوده همیشه مورد دغدغه شهروندان و مدیریت شهری تهران بوده است؛ امسال با تاکید شهردار تهران توانستیم از 929 مینی بوس فرسوده ای که در سامانه شرکت واحد مشغول خدمات رسانی هستند ظرف یک ماه گذشته 923 مینی بوس را از طریق تبدیل به تاکسی و یا مینی جدید ثبت نام کرده ایم.