آخرین اخبار:
کد خبر:۵۷۳۶۲۷
به همت مرکز فن بازار ملی ایران صورت می‌گیرد

برگزاری اولین فستیوال نوآوری‌های صنعت مواد غذایی

پارک فناوری پردیس معاونت علمی ریاست جمهوری اولین فستیوال نوآوری‌های صنعت مواد غذایی را ۱۹ دی ماه انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور برگزار می‌کند.

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  پارک فناوری پردیس معاونت علمی ریاست جمهوری اولین فستیوال نوآوری‌های صنعت مواد غذایی را ۱۹ دی ماه  انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور برگزار می کند.


مركز فن بازار ملی ایران (پارك فناوري پرديس) برگزاری رويدادهايي با عنوان «فستیوال بازار دارايي فكري» را براي توسعه مبادلات در بازار دارايي فكري در دستور كار خود قرار داده است.

 

در اين رويدادها كه هر بار در يك حوزه تخصصي و يا كاربردي برگزار مي‌شود، نوآوري‌ها و اختراعات آن حوزه صنعتي شناسایی شده و پس از بررسي صلاحيت و اولويت‌بندي آنها بر اساس پتانسيل جذب سرمايه و تجاري سازي، به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان آن صنعت معرفی می شوند.


در روز برگزاری فستيوال، حداكثر ۱۰ اختراع برتر برای سرمایه گذاران به صورت حضوری ارائه مي شود و اختراعات ديگر نيز در قالب كتابچه  فستيوال به مخاطبان معرفي مي‌شود. در حاشیه این برنامه امکان مذاکرات رو در رو بين سرمایه گذاران و مخترعين فراهم مي شود. صنعتگران و سرمايه‌گذاران در صورت علاقمندي براي سرمايه‌گذاري در هر نوآوري مي‌توانند اطلاعات تكميلي را از کارگزار تبادل فناوری دريافت نموده و  با مخترعين و نوآوران  مذاكره  اختصاصي داشته باشند.



اهداف كلي فستيوال عبارتند از:
۱-    افزایش معاملات دارايي‌هاي فكري در بستر قانوني بازار دارايي فكري فرابورس ايران؛
۲-    شناسايي نوآوران و مخترعان از یک طرف و سرمايه‌گذاران و صنعتگران از طرف دیگر در حوزه‌هاي تخصصي مختلف و ايجاد زمينه تعامل طرفين؛
۳-    امكان ارائه حضوري نوآوری ها و اختراعات منتخب به جامعه سرمايه‌گذاران و صنعتگران كشور؛
۴-    ارائه خدمات و مشاوره های حرفه ای به طرفین معامله توسط کارگزاران تبادل فناوری؛


مزيت‌هاي بازار براي  مخترعان حقيقي و حقوقي:
    امكان تجاري‌سازي نوآوري از طريق سرمايه‌گذاری مشترك، اعطاي ليسانس و يا فروش مالكيت اختراع؛
   امكان توسعه و رشد توليد و بازار محصولات با ايجاد همكاري مشترك و استفاده از توانمندي سرمايه‌گذاران/صنعتگران؛
   استفاده از توانمندي مديريتي و توليدي صنعتگران در همكار‌يهاي مشترك براي توسعه و ارتقاي نوآوري و محصول؛
   وجود تسهيلات براي تكميل مستندات جهت ارائه به سرمايه‌گذاران؛
  امكان معامله با تسهيلات مناسب به خريداران كه موجب ايجاد مزيت بازاريابي مي‌شود.


مزيت‌هاي بازار براي سرمايه‌گذاران و صنعتگران:
    استفاده از اختراعات منتخب براي توسعه رده‌هاي محصول شركت با صرف هزينه و زمان كمتر؛
    امكان انتخاب از ميان نوآوري‌هاي مختلف براي توسعه و تكميل سبد نوآوري شركت با كاهش ريسك و هزينه تحقيق و توسعه با توجه به ميزان توسعه يافتگي نوآوري‌ها؛
    افزايش توانمندي‌هاي شركت در حوزه نوآوري و به تبع آن رشد توانمندي رقابتي در توليد و فروش؛
    وجود تسهيلات خريد از بازار كه ريسك‌هاي مالي تجاري‌سازي نوآوري را كاهش مي‌دهد؛
    استفاده از بستر امن، قانوني و تخصصي بازار دارايي فكري فرابورس ايران براي عرضه نوآوري؛

 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار