به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ابراهیم کاظمی مؤمنسرایی در نشست خبری به مناسبت افتتاح سامانه پیامکی معبر، گفت: سامانه پیامکی معبر توسط دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسبسازی کشور با همکاری سازمان بهزیستی راهاندازی شده است که این سامانه با شماره تماس 3000012322 آماده پاسخگویی و اطلاعرسانی در زمینه مناسبسازی اماکن عمومی معلولان و سالمندان است.
وی ادامه داد: این سامانه برای بررسی و پیگیری مشکلات جامعه هدف در زمینه مناسبسازی راهاندازی شده است. پیامهای مردم، معلولان، سالمندان، جانبازان و افراد نیازمند به سامانه ارسال میشود. جامعه کارشناسان در سطح استانها این موارد را طبق دستورالعملی که به آنها ابلاغ شده بررسی کرده و در اسرع وقت دستور پیگیری مشکلات آنها صادر میشود.
کاظمی گفت: از طریق این سامانه، این امکان فراهم میشود که شکایت استانی را متوجه شویم، نوع مشکلات در هر استان و پیگیری همهجانبه موجب میشود تا بحث مناسبسازی بهتر پیگیری شود و هر سه ماه یکبار گزارشی از آن به مقامات کشوری ارسال میشود.
رئیس دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسبسازی کشور افزود: سال گذشته پروژهای در سطح 39 مرکز اداری در استانها اجرا شد که 1200 دستگاه مورد بررسی قرار گرفت، طبق این بررسی، استان یزد با 59 درصد بالاترین شرایط را در دستگاههای اداری در زمینه مناسبسازی انجام داده و استان تهران در بین دستگاههای اداری کمترین را با 24 درصد داشته است و در کل کشور به طور میانگین 23 تا 24 درصد مناسبسازی رعایت میشود.
وی تصریح کرد: در بین سازمانها نیز سازمان بهزیستی با 67 درصد بیشترین مناسبسازی را داشته و سازمان نظام پزشکی با 23 درصد پایینترین سطح را در دستگاههای اداری داشته است.
وی افزود: پروژهای که امسال پیگیری میشود و ظرف دو هفته آینده آغاز میشود، بحث محیط شهری و شهرداریهاست، چرا که 12 وظیفه طبق قانون برعهده شهرداریها گذاشته شده که چنانچه رعایت شود، بسیاری از مشکلات حل میشود، از جمله عدم صدور پروانه برای ساختمان های فاقد مناسبسازی، مترو، پارکها، حمل و نقل عمومی، همچنین شهرهای بالای یکصد هزار نفر که حدود 80 شهر میشود نیز از این منظر مورد بررسی قرار گرفته است.