کد خبر:۵۹۱۰۱۷

رفتار کارکنان رستوران در جذب مشتری مهمترین اصل است

صرف داشتن یک رستوران زیبا ، غذای مطلوب و ... در جذب مشتری کافی نیست بلکه محیط و کارکنان باید به نحو عالی باهم ارتباط برقرار کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر علی محمد بیدار مغز سخنران و مدرس تشریفات کاربردی بین المللی  و رئیس پیشین تشریفات نمایندگی دائم ایران نزد سازمان ملل(نیویورک)  در افتتاحیه دومین جشنواره رستورانهای برتر در سالن برج میلاد گفت: جشنواره رستوران های برتر دومین سالی است که در حال برگزاری است و عموما ساختار این جشنواره براساس نظریات مردمی است و افرادی که به رستورانهای مختلف رفته اند براساس سلایق، توقعات و انتظارات رستورانهای مورد علاقه خود را انتخاب و معرفی می کنند.


وی در ادامه افزود: معرفی در دبیرخانه این جشنواره انجام می شود  و وقتی که رای مردمی به حد نصاب لازم رسید دبیرخانه از صاحبان و مدیران رستورانهای مورد علاقه مردم دعوت به عمل می اورد.


رئیس پیشین تشریفات نمایندگی دائم ایران نزد سازمان ملل(نیویورک) افزود:در کنار این برنامه چند سخنران مطالبی را در خصوص پذیرایی رفتار کارکنان، نوع غذاف دکور و تزئین میز مطرح می کنند .بر همین اساس حتما می دانیم که مشتری رستورانها اغلب خانم ها هستند، خانم ها به دلیل تنوع طلبی، آشنایی با رسپی های جدید و خسته شدن از پخت و پز مشتری دایمی رستورانها هستند دقیقا به همین دلیل رستورانها باید سعی بلیغ نمایند تا بهترین دکوراسیون و جالبترین و با کیفیت ترین غذاها را آماده کنند و بهترین آموزش ها را به کارکنان برای ارائه خدمات مطلوب دهند.


دکتر بیدار مغز در ادامه عنوان کرد: آمارها حکایت از آن دارد که تبلیغات کیفیت غذا و حتی با بد گویی رقبا اثر چندانی بر رضایت مندی مشتریان ندارد اما اگر کارکنان رفتار مناسبی نداشته باشند حتی دکور و کیفیت مطلوب غذا و موسیقی و سایر ظواهر نخواهد توانست آنها را دوباره بازگرداند.


این سخنران و مدرس تشریفات کاربردی بین المللی در ادامه گفت: در مدل جدیدی که به عنوان گپ مدل مطرح شده یک رستوران باید فاصله خود را از آنچه که هست با آنچه که مشتریان انتظار دارند کم کنند و تلاش نمایند تا استانداردهای پذیرایی را به نحو مطلوب رعایت نمایند یعنی فاصله وضعیت مطلوب با ستران خوب کمتر شود و در مرحله بعد ارتباطات خوبی با مشتریان مطح نمایند .


وی تصریح کرد: صرف داشتن یک رستوران زیبا ، غذای مطلوب و ... کافی نیست بلکه محیط و کارکنان باید به نحو عالی ارتباط برقرار کنند و فاصله چهارم یعنی غذای مطلوب 4 ویژگی داشته باشیم ( سالم،مغذی،خوش طعم و خوش آب و رنگ) اما بازهم رفتار عالی کارکنان و مدیران با مشتریان است که حرف آخر را می زند

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار