به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر علی محمد بیدار مغز سخنران و مدرس تشریفات کاربردی بین المللی و رئیس پیشین تشریفات نمایندگی دائم ایران نزد سازمان ملل(نیویورک) در افتتاحیه دومین جشنواره رستورانهای برتر در سالن برج میلاد گفت: جشنواره رستوران های برتر دومین سالی است که در حال برگزاری است و عموما ساختار این جشنواره براساس نظریات مردمی است و افرادی که به رستورانهای مختلف رفته اند براساس سلایق، توقعات و انتظارات رستورانهای مورد علاقه خود را انتخاب و معرفی می کنند.
وی در ادامه افزود: معرفی در دبیرخانه این جشنواره انجام می شود و وقتی که رای مردمی به حد نصاب لازم رسید دبیرخانه از صاحبان و مدیران رستورانهای مورد علاقه مردم دعوت به عمل می اورد.
رئیس پیشین تشریفات نمایندگی دائم ایران نزد سازمان ملل(نیویورک) افزود:در کنار این برنامه چند سخنران مطالبی را در خصوص پذیرایی رفتار کارکنان، نوع غذاف دکور و تزئین میز مطرح می کنند .بر همین اساس حتما می دانیم که مشتری رستورانها اغلب خانم ها هستند، خانم ها به دلیل تنوع طلبی، آشنایی با رسپی های جدید و خسته شدن از پخت و پز مشتری دایمی رستورانها هستند دقیقا به همین دلیل رستورانها باید سعی بلیغ نمایند تا بهترین دکوراسیون و جالبترین و با کیفیت ترین غذاها را آماده کنند و بهترین آموزش ها را به کارکنان برای ارائه خدمات مطلوب دهند.
دکتر بیدار مغز در ادامه عنوان کرد: آمارها حکایت از آن دارد که تبلیغات کیفیت غذا و حتی با بد گویی رقبا اثر چندانی بر رضایت مندی مشتریان ندارد اما اگر کارکنان رفتار مناسبی نداشته باشند حتی دکور و کیفیت مطلوب غذا و موسیقی و سایر ظواهر نخواهد توانست آنها را دوباره بازگرداند.
این سخنران و مدرس تشریفات کاربردی بین المللی در ادامه گفت: در مدل جدیدی که به عنوان گپ مدل مطرح شده یک رستوران باید فاصله خود را از آنچه که هست با آنچه که مشتریان انتظار دارند کم کنند و تلاش نمایند تا استانداردهای پذیرایی را به نحو مطلوب رعایت نمایند یعنی فاصله وضعیت مطلوب با ستران خوب کمتر شود و در مرحله بعد ارتباطات خوبی با مشتریان مطح نمایند .
وی تصریح کرد: صرف داشتن یک رستوران زیبا ، غذای مطلوب و ... کافی نیست بلکه محیط و کارکنان باید به نحو عالی ارتباط برقرار کنند و فاصله چهارم یعنی غذای مطلوب 4 ویژگی داشته باشیم ( سالم،مغذی،خوش طعم و خوش آب و رنگ) اما بازهم رفتار عالی کارکنان و مدیران با مشتریان است که حرف آخر را می زند