به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ یوسف نجفی صبح امروز در نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رشت با اشاره به رتبهبندی و نظام پرداخت معلمان اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه، دولت با نگاهی تعاملی لایحه رتبهبندی و نظام پرداخت به معلمان را به مجلس تقدیم میکند.
وی درباره تغییر نگاه به معلمان از منظر حمایتی به حرفهای گفت: در طول تاریخ، معلمان همواره تحت تاثیر سه نوع نگاه هزینهای، حمایتی و حرفهای قرار داشتند و از زمانی که جامعه کسب و کار تحت تاثیر پیچیدگیهای کمی و کیفی قرار گرفت نگاه به معلم از شکل حمایتی به حرفهای تغییر پیدا کرد.
معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کلاس درس، پایتخت دانش و تربیت است و معلم بازیگر اصلی آن است اذعان داشت: باتوجه به وظیفه سنگین تربیتی و آموزشی معلم، باید به وی نگاهی جدا از کارمندان دیگر و بهصورت نگاهی علمی و تربیتی داشت.
نجفی از تعامل بین مجلس شورای اسلامی و دولت درباره معلمان یاد کرد و اظهار داشت: رویکرد معاونت حقوقی آموزش و پرورش در تعامل با مجلس شورای اسلامی با شعار تعامل سازنده و با انگارههای ارزشی و قانونی در جهت حمایت از معلمان بوده است.
وی تصریح کرد: در نتیجه تعاملی که با مجلس برقرار کردیم در این مدت کوتاه در برنامه ششم توسعه که توسط دولت نهم پیشنهاد شده بود کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و تلفیق در دقایق آخر موفق به تغییر یک حکم به 25 حکم قانونی شدند.
معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سهمیه بودجه آموزش و پرورش کشور پس از انقلاب تاکنون تک رقمی بوده است گفت: با تلاش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موفق شدیم بودجه سال 96 را با افزایش 4 هزار میلیارد تومان از تک رقمی به دو رقمی تغییر دهیم.