به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، براساس آمار منتشر شده از سوی مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما، میزان بیننده اولین مناظره زنده در سطح ملی بیش از 60 درصد در کل کشور بوده است.
بنابر این گزارش، همچنین نظرسنجی های این مرکز که در تاریخ 10 اردیبهشتماه در تهران و 32 مرکز استان انجام شده، گویای این واقعیت است که در فاصله قبل و پس از برگزاری اولین دور مناظرات انتخابات ریاست جمهوری(6 تا 10 اردیبهشت) میزان مراجعه مردم به شبکههای رادیویی و تلویزیونی برای کسب اطلاع از اخبار و رویدادهای مربوط به انتخابات از 67.2 درصد به 74.8 درصد رسیده، که این حجم استقبال و مراجعه در دو سال گذشته بیسابقه بوده است.
همچنین در همین فاصله زمانی، میزان اقبال عموم به شبکههای اجتماعی با کاهش همراه بوده و از 23.4 به 21.1 درصد رسیده است.