به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، «کارولین کیتس» سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه نیویورک، در این باره می گوید: «این یافته ها جالب هستند چراکه نشان می دهند خواندن کتاب برای بچه های کوچک حتی از همان ابتدای نوزادی دارای تاثیرات بلندمدتی بر مهارت های یادگیری، زبان و سوادآموزی است.»
وی در ادامه می افزاید: «آنچه که شما در هنگام نوزادی برای کودک تان می خوانید تا چهارسال بعد همچنان تاثیر دارد.»
در این مطالعه بیش از ۲۵۰ جفت مادر و فرزند از ۶ ماه تا ۴.۵ سال از لحاظ تشخیص کلمات، سوادآموزی اولیه و مهارت های خواندن تحت نظر بودند.
یافته ها از لحاظ تعداد کتاب های خوانده شده در خانه و روزهای هفته مقایسه شدند. کیفیت کتاب خواندن هم با سوال در مورد گفتگوی مادر با فرزند در مورد کتاب خوانده شده، تصاویر کتاب و احساس نسبت به شخصیت های کتاب مشخص شد.
محققان دریافتند خواندن کتاب برای کودک از همان اوایل نوزادی موجب افزایش دایره واژگان او تا چهار سال بعد و قبل از ورود به مدرسه می شود.