کد خبر:۶۲۰۱۳۴
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

ایران در تحریم شدید حمل‌ونقل هوایی توانست روی پای خود بایستد

عابدزاده با بیان اینکه این صنعت به عنوان یکی از حساس‌ترین حوزه‌های توسعه، به شدت مورد توجه تحریم کنندگان قرار گرفته بود و با این حال ایران توانست روی پای خود بایستد، گفت: در ایران ظرفیت‌های بالایی وجود دارد که به ما اجازه می‌دهد با کمترین سرمایه‌گذاری بتوانیم خود را در این صنعت ارتقا دهیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی عابدزاده ضمن تشکر از کارشناسان و متخصصان صنعت فرودگاهی که برای فراهم کردن شرایط فرودگاه‌ها به منظور دریافت گواهی‌نامه فرودگاهی تلاش می‌کنند، گفت: در طول سال‌های گذشته بیشترین توجه به فیزیک کار بوده است، به طوری که تعداد زیادی فرودگاه ایجاد و نوسازی  و در کنار آن تعداد زیادی شرکت هواپیمایی نیز ایجاد شدند که این خیلی خوب است اما برای بهره‌برداری درست از آنها نیاز بود که در حوزه نرم‌افزاری و فرآیندی نیز کار می‌کردیم. خدا را شکر با تلاش آقای مه آبادی، قوانین این حوزه در برنامه ششم توسعه به نحوی دیده شده است که بتوانیم بهترین بهره‌برداری را از ظرفیت‌های موجود داشته باشیم.


وی با اشاره به اینکه اکنون فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، کیش، عسلویه و لامرد نیزدر حال آماده‌سازی خود برای دریافت گواهی‌نامه فرودگاهی هستند، گفت: ما برای یکنواخت شدن مقررات و قوانین ملزم به صدور گواهی‌نامه فرودگاهی هستیم تا شرکت‌های هواپیمایی بر اساس آن و با اطمینان از فرودگاه‌ها استفاده کنند.  در غیر این صورت، نخواهیم توانست از سرمایه‌گذاری‌ها و ظرفیت‌های موجود به ویژه در عرصه بین‌المللی به خوبی بهره‌برداری کنیم.


معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دانش اداره فرودگاه از ۳۰ سال پیش تاکنون کاملا فرق کرده است، گفت: در این مدت تلاش کرده‌ایم که روز به روز خود را با استانداردهای بین‌المللی منطبق کنیم و چاره‌ای هم نداریم؛ چراکه منافع ملی چنین حکم می‌کند. اکنون کشورهای حوزه خلیج فارس با سرمایه‌گذاری در حمل و نقل هوایی کارهای خیلی بزرگی انجام داده‌اند و توانسته‌اند سطح خود را در جهان ارتقا دهند.


عابدزاده با بیان اینکه این صنعت به عنوان یکی از حساس‌ترین حوزه‌های توسعه، به شدت مورد توجه تحریم کنندگان قرار گرفته بود و با این حال ایران توانست روی پای خود بایستد، گفت: در ایران ظرفیت‌های بالایی وجود دارد که به ما اجازه می‌دهد با کمترین سرمایه‌گذاری بتوانیم خود را در این صنعت ارتقا دهیم.


وی افزود: اکنون در شرایط خوبی هستیم؛ چراکه در دو سال گذشته کارهای بزرگی انجام شده است که برخی از آنها به حدی بی نظیر و تاثیرگذار بوده‌اند که می‌توان به عنوان انقلابی در این صنعت از آنها نام برد.


رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه فرودگاه یزد پس از دریافت این گواهی‌نامه که اعتبار آن یکساله است؛ کار دشوارتری را برعهده خواهد داشت، گفت: از این  پس فرودگاه یزد باید تلاش کند که ضمن حفظ شرایط به دست آمده در فرودگاه، آن را ارتقا دهد تا بتواند گواهی‌نامه خود را تمدید کند.


وی افزود: هیئت بازرسان سازمان هواپیمایی با بازرسی فرودگاه‌ها کمبودها و نقاط ضعف را گزارش می‌دهند تا برای رفع آنها اقدام و خود را برای دریافت گواهی نامه آماده کنند و پس از صدور گواهی‌نامه نیز این فرایند نظارت ادامه خواهد یافت.


وی در انتها ابراز امیدواری کرد که روند شکل گرفته در حوزه استقرار استانداردهای ایمنی در فرودگاه‌ها که می‌توان از آن به عنوان نهضت یاد کرد، در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه یابد. 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار