آخرین اخبار:
کد خبر:۶۳۸۸۲۱
در نشست کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس؛

بررسی تحقیق و تفحص از شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت، بررسی تحقیق و تفحص از شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در دستور کار کمیته حمل و نقل این کمیسیون قرار دارد.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل خبرگزاری خانه ملت، سیداحسن علوی امروز- دوشنبه- در تشریح نشست کارگروه‌های امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سه موضوع در دستور کار کمیسیون عمران قرار دارد که نخستین موضوع بررسی تحقیق و تفحص از شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) است که سال گذشته چند نفر از نمایندگان این تحقیق و تفحص را کلید زدند که به کمیسیون عمران ارجاع شد، لذا در نهایت به کمیته حمل و نقل کمیسیون ارسال شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: امروز با مسئولان شرکت شهر فرودگاهی و معاون وزیر راه و شهرسازی سوالات تحقیق و تفحص مطرح شد که مقرر شد سوال‌های تحقیق و تفحص به آن‌ها ارجاع شود تا به صورت کتبی گزارش آن را به کمیته ارائه دهند و سپس نتایج جمع بندی به صورت مستند به کمیسیون ارائه شود، اگر اعضای کمیسیون قانع شدند رد می‌شود در غیر اینصورت به صحن علنی ارجاع می‌شود.

**سالانه ۱۸ هزار تلفات جانی جاده‌ای وجود دارد

وی با بیان اینکه تلفات جاده‌ای بسیار زیاد است، ادامه داد: سالانه ۱۸ هزار تلفات جانی جاده‌ای وجود دارد که در کنار آن تلفات مالی نیز وجود دارد، مقام معظم رهبری نیز به این موضوع ورود کرده و اظهار داشتند که دلایل تلفات جاده‌ای بررسی شود.
علوی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس در کشور وجود دارد، یادآور شد: متأسفانه گرایش به سمت استفاده از خودروهای شخصی بیشتر شده است و هر ساله حدود یک میلیون و ۲۰۰ دستگاه به وسایط نقلیه اضافه می‌شود که تعداد تردد‌ها را افزایش می‌دهد، اما جاده‌ها همان جاده‌هایی است که از چند سال گذشته وجود داشته و بزرگراه و آزادراه‌ها کاملاً تکمیل نشده است.

**زیرساخت بخش خطوط ریلی تکمیل نشده است

وی با بیان اینکه متاسفانه زیرساخت بخش خطوط ریلی تکمیل نشده است، افزود: به دلیل عدم تکمیل خطوط ریلی، سربار مسافر نمی‌تواند به بخش‌ها منتقل شود و از این رو بخش ریلی کمتر بار و مسافر حمل می‌کند و ناگزیر تمام این سربار به بخش جاده‌ای منتقل می‌شود.
البته مؤلفه‌های زیادی در تلفات جاده‌ای اثربخش است که یکی از این مؤلفه‌ها بحث جاده است و تمام آن‌ها باید با یکدیگر کنترل شود.

علوی با اشاره به اینکه در نشست امروز کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران، مدیرعامل زیرساخت و توسعه راهداری و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند، ادامه داد: مقرر شد آسیب‌شناسی درباره افزایش تعداد تلفات جاده‌ای و تصادفات جاده‌ای صورت گیرد و علت آن‌ها مشخص شود که رئیس پلیس راهور، وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه در بخش تخصیص اعتبارات باید پاسخگو باشند.

در قانون برنامه ششم توسعه، توجه ویژه‌ای به حوزه حمل و نقل از جمله ریلی و هوایی شده است

وی با اشاره به اینکه در قانون برنامه ششم توسعه، توجه ویژه‌ای به حوزه حمل و نقل از جمله ریلی و هوایی شده است، اظهار کرد: در بخش حمل و نقل هوایی، موادی در برنامه ششم توسعه آمده؛ لذا در نشست امروز با حضور رئیس سازمان هواپیمایی، عملکرد ۶ ماه گذشته برای توسعه حمل و نقل هوایی بررسی شد تا بتوان گزارشی در این باره به صحن علنی ارائه داد که چه اقداماتی در حوزه حمل و نقل هوایی رخ داده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موادی که پیگیری نشده، از هم‌اکنون باید پیگیری شود و در بخش‌هایی که اعتبارات وجود ندارد، با سازمان برنامه و بودجه رایزنی می‌شود و بخش‌هایی که سازمان هواپیمایی کوتاهی کرده، دلایل آن مشخص و تذکرات لازم به آن‌ها داده می‌شود.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار