مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: کریدور شمال به جنوب، از آبادان و خرمشهر تا مرز بازرگان برای استفاده مردم شمالغرب از بنادر جنوب، تا سه سال آینده به بهرهبرداری میرسد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی درباره کریدور ساحلی در آبادان و خرمشهر تا چابهار و عملیاتی شدن ۲ کریدور اصلی کشور بیان کرد: مقرر شد کار اجرایی عملیات ساخت کریدور چهار خطه نوار ساحلی جنوب از شلمچه تا چابهار به طول ۲ هزار کیلومتر، با سرعت بیشتر پیش رود.
خادمی گفت: کریدور شمال به جنوب، از آبادان و خرمشهر تا مرز بازرگان به طول ۱۷۸۰ کیلومتر برای استفاده مردم شمال غرب از بنادر جنوب، در سه سال آینده به بهره برداری میرسد.
وی با اشاره به بازدید از جادههای اروندکنار، چوئبده و قفاض اظهار کرد: ساخت جادههای روستایی را در اولویت قرار دادهایم؛ بهبود کیفیت جاده اروندکنار تا یادمان والفجر ۸ ردیف اعتبارات ملی ندارد و نیازمند پیگیریهای بیشتر برای جذب اعتبار است به همین دلیل نمیتوان برای عملیات بهبود وضعیت آن زمانی را تعیین کرد؛ بهسازی مسیرهای منتهی به آبادان و خرمشهر نیازمند اعتبارات ملی است.
خادمی در خصوص بهسازی محورهای منتهی به خرمشهر به ویژه مسیر اهواز به خرمشهر افزود: با بررسی این عملیات به طول ۳۳ کیلومتر برنامهریزی برای اجرای مسیر ارتباطی از جاده آبادان- بندر امام و از آنجا به شلمچه آغاز شده است؛ به دلیل وجود جادهسازی سنگین، عبور از چند تقاطع غیر همسطح و ساخت پل بر روی رودخانه کارون در سه تا چهار سال آینده با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به اتمام میرسد.
خادمی تصریح کرد: این جاده کمربندی پس از عبور از شمال آبادان و خرمشهر به جاده آبادان - بندرامام خمینی (ره) متصل میشود تا ترافیک از درون شهر به بیرون منتقل و حجم آن کم شود.
وی، چهار خطه کردن محور خرمشهر – اهواز، بهسازی جاده امام صادق و پیگیری برای اختصاص ردیف اعتبارات ملی در این بخش را از دیگر برنامههای پیش بینی شده در استان خوزستان نام برد.