
کد خبر:۶۵۲۰۹۴
مقام مسئول در راهداری خبر داد
حذف کامل بارنامه کاغذی از خرداد ۹۷
معاون برنامهریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، از صرفهجویی ارزی، انرژی و زمان با حذف فیزیکی بارنامه و صدور الکترونیکی آن خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ شهرام آدمنژاد گفت: برای حمل کالا با ناوگان حمل و نقل عمومی در جادهها، باید اوراق بهاداری به نام بارنامه از سوی شرکتها و موسسات مجاز حمل بار صادر شود که این اوراق در سالهای اخیر کاهش یافته و به ۲ اوراق رسیده است.
معاون برنامهریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با اشاره به برنامه ریزی و ایجاد زیرساختهای لازم برای حذف فیزیکی بارنامه ادامه داد: زیرساختهای لازم فراهم شده و با توسعه کنترلهای سیستمی و ابزارهای استعلام پلیس، ساختار جدید کنترلی تا اواخر امسال ایجاد و مانور پیش طرح آن، اجرا خواهد شد.
و در ادامه گفت: با هماهنگی استانها و شرکتها و موسسات حمل بار از ابتدای خرداد سال ۹۷ فیزیک بارنامه به طور کامل حذف خواهد شد و کد رهگیری منحصر به فرد بارنامه که با پلاک خودرو مطابقت دارد، ملاک عمل خواهد بود.
وی، با اشاره به اثرات مثبت اقتصادی صدور بارنامه الکترونیکی تصریح کرد: نیازی به خرید برگه اوراق بهادار از خارج از کشور نخواهد بود که صرفه جویی ارزی را به دنبال دارد و همچنین دیگر برای چاپ و توزیع روزانه ۱۰۰ هزار بارنامه در کشور بودجهای صرف نخواهد شد.
آدم نژاد صرفه جویی در انرژی و زمان را از دیگر مزیتهای این طرح برشمرد و افزود: با این اقدام، دیگر نیازی به طی کردن کیلومترها مسافت از سوی رانندگان برای مراجعه به شرکتها جهت دریافت فیزیک بارنامه نیست که موجب صرفه جویی چشمگیری در مصرف سوخت و زمان میشود.
معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای درباره نحوه کنترل کد رهگیری گفت: کنترل سیتمی با کمک دوربینهای پلاکخوان و نیز با تفاهم پلیس از طریق پیامک و برنامههای کاربردی موبایل از جمله روشهای نظارتی خواهد بود.
وی افزود: بارنامه الکترونیکی همچنین موجب شفافیت بیشتر در روابط اقتصادی بین راننده و شرکتهای حمل بار نیز خواهد شد.
آدم نژاد با اشاره به کاهش فرار بارنامه در حمل و نقل جادهای گفت: منافع صاحب کالا و راننده و شرکت ایجاب میکند؛ برای جلوگیری از مشکلات حقوقی و اقتصادی بارنامه را دریافت کنند و موضوع فرار بارنامه بیشتر مبتلا به حومه شهرها است.
معاون برنامهریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با اشاره به برنامه ریزی و ایجاد زیرساختهای لازم برای حذف فیزیکی بارنامه ادامه داد: زیرساختهای لازم فراهم شده و با توسعه کنترلهای سیستمی و ابزارهای استعلام پلیس، ساختار جدید کنترلی تا اواخر امسال ایجاد و مانور پیش طرح آن، اجرا خواهد شد.
و در ادامه گفت: با هماهنگی استانها و شرکتها و موسسات حمل بار از ابتدای خرداد سال ۹۷ فیزیک بارنامه به طور کامل حذف خواهد شد و کد رهگیری منحصر به فرد بارنامه که با پلاک خودرو مطابقت دارد، ملاک عمل خواهد بود.
وی، با اشاره به اثرات مثبت اقتصادی صدور بارنامه الکترونیکی تصریح کرد: نیازی به خرید برگه اوراق بهادار از خارج از کشور نخواهد بود که صرفه جویی ارزی را به دنبال دارد و همچنین دیگر برای چاپ و توزیع روزانه ۱۰۰ هزار بارنامه در کشور بودجهای صرف نخواهد شد.
آدم نژاد صرفه جویی در انرژی و زمان را از دیگر مزیتهای این طرح برشمرد و افزود: با این اقدام، دیگر نیازی به طی کردن کیلومترها مسافت از سوی رانندگان برای مراجعه به شرکتها جهت دریافت فیزیک بارنامه نیست که موجب صرفه جویی چشمگیری در مصرف سوخت و زمان میشود.
معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای درباره نحوه کنترل کد رهگیری گفت: کنترل سیتمی با کمک دوربینهای پلاکخوان و نیز با تفاهم پلیس از طریق پیامک و برنامههای کاربردی موبایل از جمله روشهای نظارتی خواهد بود.
وی افزود: بارنامه الکترونیکی همچنین موجب شفافیت بیشتر در روابط اقتصادی بین راننده و شرکتهای حمل بار نیز خواهد شد.
آدم نژاد با اشاره به کاهش فرار بارنامه در حمل و نقل جادهای گفت: منافع صاحب کالا و راننده و شرکت ایجاب میکند؛ برای جلوگیری از مشکلات حقوقی و اقتصادی بارنامه را دریافت کنند و موضوع فرار بارنامه بیشتر مبتلا به حومه شهرها است.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.