آخرین اخبار:
کد خبر:۶۵۴۱۱۴
وزیر آموزش و پرورش:

دانش آموزان باید از تعطیلی مدرسه ابراز ناراحتی کنند

وزیر آموزش و پرورش گفت: محیط مدرسه باید به گونه‌ای جذاب باشد که دانش‌آموز با شادی و انگیزه مضاعف وارد مدرسه شود و هنگام خروج، از تعطیلی مدرسه احساس ناراحتی کند.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی معاونان، مدیران کل و جمعی از مدیران ارشد که در آستانه ششمین سال رونمایی از سند تحول بنیادین در سالن حجاب تهران برگزار شد، اظهار داشت: شورای عالی و معاونت‌ها تلاش کنند سند تحول را از حالت شعارزدگی به سمت عمل‌گرایی سوق دهند و در جلسات فقط از مشکلات و موانع اجرای سند سخن نگویند بلکه از دستاورد‌ها و راهکارهای جدید اجرای سند نیز گزارش بدهند.

وی افزود: برگزاری این نوع نشست‌ها بسیار ضروری است تا مسیر را دائماً رصد کنیم؛ پس باید این جلسات به صورت مستمر برگزار شود.

بطحایی تصریح کرد: ما مسیر تحول را به امید رسیدن به یک دشت شکوفا طی می‌کنیم و امیدواریم آموزش و پرورشی در شأن و منزلت مردم ایران داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت عزم ملی برای اجرای تحول در آموزش و پرورش گفت: در اجرای سند تحول باید علاوه بر داشتن باور به این کار، ایمان نیز داشته باشیم.

وی ادامه داد: مشکلات آموزش و پرورش حل نمی‌شود مگر اینکه تحول عملی صورت گیرد.

بطحایی افزود: تحول یک مفهوم کلی نیست بلکه آنچه باید عمل کنیم تحول است؛ اجرای برنامه‌ها یعنی تحول و تحول باید اجرا و عملی شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بار‌ها از این موضوع سخن گفته‌ایم که تا آموزش و پرورش به یک گفتمان ملی تبدیل نشود، تحول اتفاق نمی‌افتد، اما امروز می‌گوییم تا زمانی که تحول اتفاق نیفتد گفتمان ملی محقق نمی‌شود، بنابراین باید تحولات عملی شود؛ آن هم در زمانی که مؤثر است، زیرا اگر اقدامات خود را در زمان و مکان مناسب انجام ندهیم اثر خود را از دست می‌دهد.

بطحایی اظهار کرد: گاهی کار خوب را انجام می‌دهیم، اما زمان انجام آن گذشته است بنابراین انجام آن تأثیری ندارد؛ باید در راستای اجرای سند تحول فعالیت‌ها به نحوی انجام و سند اجرایی شود که شیرینی آن را مردم احساس کنند.

وی ادامه داد: محیط مدرسه باید به گونه‌ای جذاب باشد که دانش‌آموز با شادی و انگیزه مضاعف وارد مدرسه شود و هنگام خروج، از تعطیلی مدرسه احساس ناراحتی کند.

بطحایی تصریح کرد: در استقرار سند تحول بنیادین موانع بسیاری وجود دارد که تن‌ها خودمان باید به دنبال راهکار و رفع موانع باشیم؛ نباید انتظار داشت دیگران بیایند و این مشکل را برطرف کنند.

وی خطاب به معاونان حوزه ستادی گفت: توقع بنده از شما این نیست که بیایید اینجا مشکلات را مطرح کنید بلکه انتظارم این است شما به ارائه راهکار بپردازید و رفع موانع کنید.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در جلسات مختلف بار‌ها بر اجرای مصداقی سند و اجرای با سرعت آن تأکید کرده‌ام و مستمراً اجرای سند باید رصد شود تا میزان پیشرفت سند در طول یک دوره زمانی مشخص شود و با چند ماه قبل مقایسه شود و اگر مشکلی وجود دارد آن را رفع کنیم.

وی ادامه داد: همواره باید فعالیت‌های اجرا شده مورد بررسی قرار گیرد تا ببینیم اجرای متوازن سند محقق شده یا نه باید ببینم پیشرفت سند در کدام حوزه‌ها بیشتر و در کدام حوزه‌ها اجرای آن با مشکل مواجه بوده است.

بطحایی تصریح کرد: جامعه، آموزش و پرورش با کیفیتی را از ما می‌خواهد و این توقع زیادی نیست، می‌شود آن را بر آورده کرد.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار