رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بیش از ۸ هزار نقطه حادثه خیز در کشور شناسایی کرده ایم که حدود ۳ هزار از این نقاط را اصلاح هندسی انجام دادیم.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار تقی مهری در اجلاس سالانه جوامع ایمن ایران گفت: حدود ۵۰ درصد از کسانی که در سال ۹۵ در کشور فوت کرده اند، در اثر حوادث رانندگی بوده است. در سایر کشورهای دنیا حوادث ترافیکی رتبه بالایی ندارند، اما در ایران این موضوع رتبه اول را دارد.
وی افزود: در دنیا سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جان خود را بر اثر حوادث ترافیکی از دست میدهند و حدود ۵۵ میلیون نفر نیز در این حوادث مصدوم میشوند.
سردار مهری تصریح کرد: در کشور ما بر اثر حوادث ترافیکی سالانه حدود ۱۶ هزار نفر کشته میشوند و ۳۳۳ هزار نفر نیز دچار مصدومیت شده که برای پیشگیری از این نوع حوادث میبایست پیش بینیهای لازم به عمل آید.
وی گفت: در حوادث ترافیکی، ۷۲ درصد جان باختگان در خارج از شهرها و بقیه نیز در داخل شهرها جان خود را از دست میدهند. سهم عابران پیاده نیز از مصدومان و کشته شدگان درون شهری حدود ۸۰ درصد است.
رئیس پلیس راهور ناجا افزود: در سالهای گذشته سالانه حدود ۲۷ هزار نفر بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست میدادند که این آمار تا پایان سال گذشته به ۱۶ هزار نفر کاهش یافت.
وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که پلیس در دهه ۸۰ به آن پرداخت، موضوع همیاران پلیس بود و در این زمینه فرهنگسازیهایی صورت گرفت و در آن سالها تسهیلات خوبی برای موتورسیکلت سواران نیز توسط شرکتهای بیمهای در نظر گرفته شد.
سردار مهری افزود: در سالهای گذشته بیش از ۸ هزار نقطه حادثه خیز در کشور را شناسایی کردیم که از این بین حدود ۳ هزار نقطه را اصلاح هندسی انجام دادیم، اما اکنون ۵ هزار و ۴۰۰ نقطه کماکان حادثه خیز هستند.
وی ادامه داد: در سال ۸۴، هفت میلیون خودرو و ۴ میلیون موتورسیکلت در کشور وجود داشت، اما اکنون بیش از ۲۰ میلیون خودرو و بیش از ۱۱.۵ موتورسیکلت در کشور تردد میکنند، اما در این سالها فرهنگسازیهای زیادی اتفاق افتاده است.
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: اکنون ۳۰ درصد از عوامل تصادفات، موتورسیکلت سواران هستند که میبایست روی این موضوع نیز تمرکز کرده و فرهنگسازی انجام دهند.
وی افزود: ۵۱ درصد کشته شدگان در حوادث ترافیکی بین ۲۱ تا ۵۰ سال سن دارند.