به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، روز شنبه بارش برف گاهی با وزش باد شدید در نیمه جنوبی آذربایجان و آذربایجان، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، کرمانشاه، مرکزی، قم، غرب اصفهان، شمال چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، گیلان، مازندران، گلستان، غرب خراسان شمالی، قزوین، البرز، تهران، غرب و شمال سمنان را شاهد بودیم.

یکشنبه نیز بارش برف گاهی با وزش باد شدید در گیلان، مازندران، گلستان، غرب خراسان شمالی، البرز، تهران، جنوب مرکزی، قم، اصفهان، شمال چهارمحال و بختیاری، سمنان، غرب یزد، بخش‌های مرکزی خراسان رضوی رخ خواهد داد.

آذربایجان شرقی

به دنبال بارش شدید برف، کولاک و سردی هوا مدارس برخی از شهرهای استان امروز یک‌شنبه تعطیل اعلام شد. در شهرستان اهر مدارس تمام مقاطع تحصیلی  مناطق روستایی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل است و مدارس تمام مقاطع مناطق شهری با یک ساعت تأخیر رأس ساعت ۹ صبح شروع به فعالیت خواهند کرد.

در شهرستان هوراند و منطقه نظرکهریزی، و شهرستان ورزقان مدارس تمام مقاطع تحصیلی اعم از مناطق شهری و مناطق روستایی تعطیل خواهند بود. در شهرستان کلیبر مدارس تمام مقاطع تحصیلی مناطق روستایی در  نوبت صبح تعطیل است. در مدارس شهری، پیش‌دبستانی، استثنایی و ابتدایی در نوبت صبح تعطیل و متوسطه اول و دوم بایک ساعت تأخیر از ساعت ۹ شروع خواهد شد.

در منطقه ترکمانچای تمام مقاطع تحصیلی مدارس مناطق شهری و مناطق روستایی در نوبت صبح تعطیل خواهند بود.

آذربایجان غربی

بارش برف و کولاک موجب کندی تردد در محورها و جاده‌های ارتباطی استان شده و بدون زنجیر چرخ تردد در محورهای ارتباطی استان امکان‌پذیر نیست.  

برف مدارس مهاباد و سردشت را تعطیل کرد

روابط عمومی آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی اعلام کرد: با توجه به بارش برف و برودت هوا مدارس شهرستان مهاباد در مقطع ابتدایی و متوسطه دوره اول شهری و روستایی و شهرستان سردشت مقطع ابتدایی و تمام مقاطع تحصیلی روستایی تعطیل است. همچنین بارش برف مدارس مرحمت آباد و میاندوآب را در مقطع ابتدایی به تعطیلی کشاند. با تعطیلی مدارس این دو شهر تعداد شهرهایی که مدارس آن‌ها در نوبت صبح یکشنبه هشت بهمن‌ماه به دلیل بارش برف تعطیل می‌شود به ۱۴ شهر می‌رسد. 

استان اردبیل

اما در استان اردبیل نیز به دنبال تداوم بارش برف و کاهش محسوس دما، برخی مدارس استان برای دومین روز متوالی تعطیل شدند. مطابق اعلام آموزش‌وپرورش استان در روز یکشنبه هشتم بهمن‌ماه مدارس سری صبح شهرهای اردبیل، سرعین، گرمی، مشگین شهر، ارشق، لاهرود در تمامی مقاطع تعطیل اعلام‌شده است.

استان البرز

شدت برف باعث شد که استاندار البرز در شورای مدیریت بحران ادارات دولتی را امروز تعطیل کند. به گفته محمدعلی نجفی استاندار البرز ادارات استان به‌جز دستگاه‌های خدمات رسان امدادی و شهرداری امروز یکشنبه تعطیل هستند و بانک‌ها نیز با سه ساعت تأخیر شروع به کار می‌کنند. 

با عنایت به آخرین مصوبه جلسه کمیته بحران استان البرز، دانشگاه آزاد اسلامی در کلیه واحدها و مراکز استان البرز امروز یکشنبه ۸ بهمن ماه تعطیل می باشد.

استان تهران

با توجه به بارش برف و اخلال در تردد شهروندان، تصویب شد که کار ادارات استان تهران در روز یکشنبه با دو ساعت تأخیر و از ساعت ۱۰ صبح آغاز شود.

مدارس تهران در نوبت عصر هم تعطیل شدند؛ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران: نوبت عصر مدارس تهران هم امروز تعطیل است.

تمامی واحدهای دانشگاه آزاد استان تهران تعطیل است/ امتحانات امروز لغو شد/ مابقی دانشگاه های تهران امروز دایر است


معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: امتحانات دانشگاهها بر اساس برنامه قبلی امروز برگزار می شود.
جلالی، معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در کفت وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص وضعیت برگزاری امتحانات این دانشگاه با توجه به بارش برف و مشکلات رفت و آمد دانشجویان کفت: تاریخ و ساعت امتحانات همان چیزی است که قبلا اعلام شده و بر اساس برنامه قبلی برگزار می شود.

وی افزود: همانگونه که اعلام شده دانشگاهها تعطیل نیست و اکر تصمیمی هیات رئیسه دانشگاه بگیرد به اطلاع دانشجویان خواهد رسید اما تا این لحظه تصمیمی گرفته نشده است.

گفتنی است، این تصمیم در صورت اتخاذ شده که بسیاری از دانشجویان به دلیل بارش سنگین برف هنوز نتوانستند به خودشان را به جلسه امتحانات برسانند.

به علت بارش سنگین برف و لغزنده بودن جاده‌ها و معابر، امروز، یکشنبه، ۸ بهمن دانشگاه آزاد پرند و دانشگاه آزاد رباط كريم تعطیل میباشد. 

استان زنجان

مدیرکل مرکز مدیریت بحران استان زنجان از تعطیلی مدارس مقطع ابتدایی همه شهرستان‌های استان زنجان به‌جز طارم در نوبت صبح یکشنبه خبر داد.

بارش برف و کاهش دما باعث تعطیلی مدارس مقطع ابتدایی همه شهرستان‌های استان زنجان به‌جز شهرستان طارم در نوبت صبح یکشنبه شد. هنوز هیچ تصمیمی در خصوص مدارس نوبت عصر گرفته نشده است .

استان سمنان

مدارس روستای «چاشم» به علت لغزندگی معابر در هر دو نوبت روز یک‌شنبه تعطیل است.

مدارس شهمیرزاد و روستای فولاد محله یک‌شنبه با یک ساعت تأخیر در نوبت صبح دایر می‌شود.  

استان قزوین

بارش برف و کولاک و سرما و یخبندان تا عصر یکشنبه میهمان استان قزوین است و مدارس استان تعطیل وادارات دو ساعت دیرتر فعالیت خود را آغاز می‌کند.

ایرج زاهد پور مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین نیز گفت: به علت کولاک و یخبندان تمامی کارمندان یکشنبه ۸ بهمن‌ماه با دو ساعت تأخیر در محل کار حاضر می‌شوند.

سالار قاسمی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین نیز گفت: به دلیل تداوم بارش برف و سرما و یخبندان معابر، مدارس تمامی مقاطع تحصیلی در استان قزوین یکشنبه در نوبت صبح تعطیل است.

جواد حق لطفی مدیر راهداری استان قزوین گفت: به دلیل بارش شدید برف و کولاک و لغزنده شدن جاده‌ها، آزادراه قزوین به زنجان مسدود شد  و تردد خودروها در این مسیر از جاده قدیم قزوین به زنجان امکان‌پذیر است. 

استان قم

مدیریت بحران استان قم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دلیل تداوم بارش برف و سرما و یخبندان معابر، مدارس تمامی مقاطع تحصیلی در استان قم امروز یکشنبه مورخ ۸ بهمن‌ماه ۹۶ در نوبت صبح تعطیل است.

استان کردستان

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی کردستان مبنی بر تداوم بارش‌ها و بر اساس تصمیم فرمانداران محترم شهرستان‌ها یکشنبه ۸ بهمن‌ماه ۹۶ برخی از مدارس استان کردستان  به شرح ذیل در نوبت صبح تعطیل است:

شهرستان قروه و منطقه سریش آباد: کلیه مدارس در سطح شهر و روستا

شهرستان دهگلان : کلیه مدارس سطح شهر و روستا

شهرستان بیجار و منطقه کرانی : کلیه مدارس سطح شهر و روستا 

شهرستان سنندج و منطقه کلاترزان : مراکز پیش‌دبستانی و ابتدایی سطح شهر و کلیه مدارس روستایی 

استان کرمانشاه

رضا محمودیان مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد: کلیه مدارس استان در مقاطع مختلف تحصیلی در نوبت صبح یکشنبه 8 بهمن به علت بارش برف و برودت هوا تعطیل است.
وی همچنین گفت: کلیه مدارس استان در شیفت بعد از ظهر دایر خواهد بود.
محمودیان همچنین تاکید کرد تمامی ادارات در سطح استان طبق روال کاری خود خواهد بود و هیچگونه تاخیر و یاتعطیلی ندارند.

استان مازندران

بارش برف مدارس پنج منطقه از استان مازندران شامل بلده، مرزن آباد، کلاردشت، کجور و لاریجان را برای روز یکشنبه تعطیل کرد.

محمود رضا علیزاده سخنگوی آموزش‌وپرورش مازندران بابیان اینکه مدارس ابتدایی منطقه بلده و مدارس روستایی مرزن‌آباد چالوس یکشنبه هشتم بهمن تعطیل است گفت: تمام مدارس ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم شهرستان کلاردشت و تمام مدارس شهری و روستایی لاریجان در دو نوبت صبح و عصر یکشنبه هشتم بهمن به دلیل بارش برف تعطیل است.

وی بابیان اینکه مدارس ابتدایی کجور نیز تعطیل است، افزود: در صورت تعطیل شدن دیگر شهرها به دلیل شرایط جوی، از طریق صداوسیما و سایت اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران اعلام خواهد شد. 

استان مرکزی

به علت بارش برف سنگین و برودت هوا مدارس برخی شهرستان‌های استان مرکزی در روز یکشنبه هشتم بهمن‌ماه تعطیل اعلام شد و در برخی شهرستان‌ها نیز آغاز به کار مدارس با تأخیر همراه است.

برمبنای اطلاعیه آموزش‌وپرورش استان مرکزی، به علت بارش برف و برودت هوا، امروز یکشنبه هشتم بهمن‌ماه، تمام مدارس شهری و روستایی منطقه سربند در نوبت صبح و در تمامی دوره‌های تحصیلی تعطیل است و مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی شهری و روستایی تفرش در نوبت صبح تعطیل است.

بر اساس این گزارش، همچنین مدارس پیش‌دبستانی و دبستانی شهری منطقه نوبران در نوبت صبح تعطیل است و در ضمن دوره‌های متوسطه اول و دوم شهری با تأخیر و از ساعت ۹ صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند. مدارس روستایی منطقه نوبران نیز در تمامی دوره‌ها و در نوبت صبح تعطیل اعلام‌شده است.

همچنین در کمیجان و خنداب، امروز تمامی دوره‌های تحصیلی شهری و روستایی با تأخیر و از ساعت ۹ صبح شروع به کار می‌کنند.

طبق این اطلاعیه، تمامی مدارس شهری و روستایی شهرستان زرندیه در نوبت صبح و در تمام دوره‌های تحصیلی تعطیل است و در شهرستان فراهان هم مدارس در تمامی دوره‌های تحصیلی با تأخیر و ساعت ۹ صبح فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز می‌کنند. 

استان همدان

تمامی مقاطع تحصیلی شهر همدان یکشنبه در نوبت صبح تعطیل است.

روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان همدان اعلام کرد: به علت بارش برف، برودت هوا و لغزندگی معابر و راه‌های مواصلاتی و به جهت جلوگیری از آسیب‌دیدگی دانش آموزان و فرهنگیان، تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی یک و۲ شهر همدان و شهرستان رزن، کبودرآهنگ، اسدآباد، فامنین، بهار و مناطق سردرود، قروه درجزین، گل تپه، قهاوند، لالجین تعطیل است.

همچنین مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی در شهرستان تویسرکان، نهاوند و مناطق قلقل رود و خزل در نوبت صبح یکشنبه ۸ بهمن‌ماه تعطیل اعلام می‌شود.