شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نتایج رضایت مشتریان از خودروهای سواری در نیمه اول امسال را اعلام کرد که نتایج رضایت مشتریان نشان میدهد ۵۷% خودروها نسبت به سال ۱۳۹۵ از رشد رضایت مشتریان و ۲۳.۵% با افت رضایت مواجه بوده اند.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در تازهترین آمار منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، نتایج تحقیق اندازه گیری رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری برای نوزدهمین دوره متوالی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در هفت دسته قیمتی کمتر از ۲۵ میلیون، ۲۵ تا ۵۰ میلیون، ۵۰ تا ۷۵ میلیون، ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون، ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون، ۱۲۵ تا ۲۰۰ میلیون و بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان انتشار یافت که در آن به ترتیب دستههای قیمتی خودروهای سایپا ۱۳۱، پارس تندر، ام وی ام x۲۲ (MT)، کیا پیکانتو، رنو کپچر، تویوتا پریوس و بی ام و ۵۳۰ بالاترین میزان رضایت مشتریان از کیفیت محصول را کسب کرده است.
در این تحقیق با ۶۹.۰۷۴ نفر از خریداران ۹۷ خودروی سواری که از ۱۷ شرکت عرضه کننده خودرو در شش ماهه اول سال ۱۳۹۶ خودرو خریداری کرده بودند مصاحبه انجام شده است که نتایج نشان میدهد رضایتمندی مشتریان شش ماهه اول سال ۱۳۹۶ در مقایسه با سال ۱۳۹۵ از رشد ۱۵ امتیازی برخوردار بوده است.
همچنین ۱۹.۵% مدل خودروها برای اولین بار در سال ۱۳۹۶ مورد سنجش قرار گرفته اند.
البته، رضایت مشتریان خریداران خودرو از کانالهای غیر رسمی خودرو (gray market) در این تحقیق، مورد سنجش قرار نگرفته است.