به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، قاضی ناصر سراج در گفتوگوییدر خصوص بازدید سرزده امروز از فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: ما امروز به صورت سرزده از فرودگاه امام خمینی (ره) بازدید کردیم تا ببینیم با این مردم بیچاره چه کار میکنند. متأسفانه مردم بسیار تحت فشار بودند و کسی پاسخگوی آنها نبود.
وی افزود: خوشبختانه با حضور ما بسیاری از مشکلات برطرف شد ضمن اینکه سه هواپیما را به صورت فوقالعاده اختصاص دادیم تا مردمی که پرواز آنها لغو شده بود و یا با تأخیر بود سفر خود را آغاز کنند.
وی با بیان اینکه بسیاری از مردم دو شبانهروز در فرودگاه امام خمینی (ره) سرگردان بودند، اظهار کرد: توجیه مسئولان فرودگاهی این بود که هواپیما نداریم و در واقع این یک توجیه خندهدار بود. به همین جهت پس از حضور ما با همه ایرلاینها مذاکره کردند که امروز هیچ هواپیمایی با تأخیر پرواز نکند. تا آخر امشب پروازها به طور معمول انجام خواهد شد و امیدواریم مشکل خاصی وجود نداشته باشد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص گرانفروشی مغازهها گفت: متأسفانه در این خصوص نیز به مردم نیز اجحاف شد، برای مثال یک نایلون را به مبلغ 20 هزار تومان به مردم فروخته بودند که ما آنجا ایستادیم تا همه پولهای مردم را پس بدهند و الان هم با تعزیرات استان تهران هماهنگ کردم تا گروهی را جهت بازرسی بفرستند که فرودگاه نسبت به قرارداد با مغازههایی که گرانفروشی داشتهاند تجدیدنظر کند.
وی در خصوص گرانفروشی تاکسیها نیز گفت: اگر مردم مشکلی داشتند به سایت سازمان بازرسی کل کشور بخش شکایات مراجعه کنند تا در پروانه تاکسیهایی که در حق مردم اجحاف کردهاند تجدیدنظر شود و اجازه ندهیم که این تاکسیها در فرودگاهها مسافرکشی کنند. همچنین برخی از آژانسهای هواپیمایی نیز یک صندلی هواپیما را دو بار به فروش رسانده بودند که اینها را نیز اقدام کردیم و با تعزیرات حکومتی و فرودگاه هماهنگ کردهایم که در قراردادها و مجوزهای آژانسهای متخلف تجدیدنظر صورت گیرد.
سراج با بیان اینکه واقعا مردم تحت فشار هستند، گفت: متأسفانه پذیرایی مناسبی برای مسافران سرگردان از سوی فرودگاه انجام نشده بود که پس از حضور ما تمامی مسافرانی که معطل شده بودند به هتل اعزام شدند و کسانی که پروازشان به شب نخورد وسایل پذیرایی برایشان فراهم شده و امیدواریم تا ساعاتی دیگر تمامی مشکلات برطرف شده باشد.
وی افزود: در این زمینه هر کسی مقصر باشد در آینده بررسی خواهیم کرد که دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.
وی در خصوص آژانسهایی که به صورت چارتری اقدام به فروش بلیت هواپیما کرده بودند اما پس از کنسلی پروازها به دلیل وضعیت جوی مسئولیتی بر عهده نگرفتند گفت:مگر کنسلی پروازها به دلیل بدی آب و هوا بر عهده مسافر است؟ کسانی که اقدام به فروش بلیت میکند موظف هستند مسئولیت را بر عهده بگیرند و اگر نپذیرند ما آنها را موظف میکنیم، در صورت سلب مسئولیت قطعاً با آنها برخورد خواهد شد و اجازه نخواهیم داد که آژانسهای متخلف به فعالیت خود ادامه دهند.