کد خبر:۶۷۱۱۵۷
مدیرکل دفتر بازرسی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو:

شکایات در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته ۳ برابر شده است

مدیرکل دفتر بازرسی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو گفت: در سال ۹۶ معمولاً ۵ شکایت در هفته از سازمان غذا و دارو و بالعکس به مراجع قضایی ارسال می‌شود.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهریار اسلامی‌تبار مدیرکل دفتر بازرسی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو در خصوص برگزاری کارگاه یک روزه مرتبط با مسائل غذایی گفت: معمولاً یا شرکت‌های تجهیزات پزشکی، دارویی، آرایشی-بهداشتی و ... از ما شکایت می‌کنند یا اینکه ما از آنان. به طور میانگین روزانه یک شکایت یا به عبارت دیگر در سال ۹۶ تعداد ۵ شکایت در هفته به مراجع قضایی ارسال شد.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ حدود ۲۵۰ پرونده حقوقی در حوزه ما تشکیل شد و این نشانگر این است که غذا و دارو حوزه مهمی است و باید به آن توجه شود.

اسلامی‌تبار گفت: در سال ۹۶ نسبت به سال گذشته پرونده‌های تشکیل شده حدود ۳ برابر شدند و این شاید به این دلیل است که آگاهی مردم بالا رفته است و مردم به حق و حقوق خود آگاه هستند.

وی افزود: رسانه‌ها نیز تاثیر بسیاری در افزایش آگاهی مردم دارند به طور مثال کالایی در حوزه آرایشی-بهداشتی-دارویی یا ... که آسیب‌رسان است از طرف مردم شاکی پیدا می‌کند و این مورد بسیار خوب است.

اسلامی‌تبار در پایان اظهارداشت: افراد از طریق سامانه‌ای به نام TPAC می‌توانند به اصالت کالا‌های وارداتی پی ببرند و اگر از کالایی ۳ بار شکایت شود سازمان غذا و دارو وارد عمل می‌شود و مسئول فنی شرکت را مورد بازخواست قرار می‌دهد.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار