حسن رسولی سقای بیان کرد: بیشک انجام تحقیق و پژوهش در ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه و نحوه تدریس استادان تاثیرگذار بوده و سبب آگاهی استادان از شرایط روز دنیا و محیطهای کسب و کار علمی مبتنی بر دانش خواهد شد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مطرح کرد: همانطوری که روسای دانشکدهها ترم بندی مناسب آموزشی را در ابتدای هر ترم ارائه میکنند؛ بایستی برنامه پژوهشی ترم بندی شده خود را نیز پیش از آغاز سالتحصیلی ارائه دهند.
وی گفت: روسای دانشکدهها پیشنهادهای پژوهشی همراه با برنامههای عملیاتی (اکشن پلان) مناسب حوزه خود را ارائه دهند. انجام پژوهش و اجرای طرحهای پژوهشی در راستای حل مشکلات و رفع نیازهای واقعی کشور و جامعه باید تکلیف عملی مدیران گروهها و استادان دانشکدهها باشد.
رسولی تصریح کرد: موضوع پایان نامههای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی بایست مبتنی بر نوعی روند استراتژیکی باشد که بتواند به تحقق درآمدزایی دانشکدهها و به برقراری ارتباط با بیرون سازمان و انجام طرحهای برون دانشگاهی منتج شود.
در ادامه جلسه هریک از مدیران پژوهش واحد تبریز انتظارات و مطالبات حوزه مدیریتی خود را از رؤسای دانشکدهها بیان کردند.
سپس روسای دانشکدهها هر کدام به طرح مباحث و نقطه نظرات علمی و کارشناسی خود پرداخته و بر لزوم تداوم برگزاری چنین جلساتی با حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تاکید کردند.