کد خبر:۷۰۲۵۳۹
مدیر مرکز رشد دانشگاه شهید چمران خبر داد

فروش ۳.۶ میلیاردی محصولات دانش‌بنیان مرکز رشد دانشگاه شهید چمران اهواز

مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: در سال ۹۶ میزان فروش ۵۰ شرکت مرکز رشد فناوری دانشگاه چمران ۳.۶ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یحیی میرزایی، مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز بیان داشت: از بدو تاسیس مرکز رشد فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز تاکنون ۶۹۲ طرح و در سال گذشته ۵۰ ایده دریافت کرده است که از این تعداد ۴۸ ایده داوری فنی و اقتصادی شدند. در مجموع این مرکز در سال گذشته ۵۰ شرکت و هسته مستقر داشته است که از این تعداد ۱۵ مجموعه، هسته‌های فناور و ۳۵ مجموعه، شرکت‌ها و واحد‌های فناور بودند.

میرزایی افزود: ما برای اولین بار سه دفتر تحقیق و توسعه را راه‌اندازی کردیم که موجب ارتباط بیشتر و ساده‌تر با صنایع می‌شود. در سال ۹۶ میزان فروش شرکت‌ها ۳.۶ میلیارد تومان بوده است. همچنین اشتغال تمام وقت ایجاد شده در مرکز ۱۰۵ نفر و اشتغال نیمه‌وقت ۸۲ نفر بوده است.

مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: در سال ۹۶ در مجموع شش کارگاه در حوزه‌های کسب و کار برای شرکت‌ها برگزار شد که نسبت به سال پیش از آن دو برابر شده است. همچنین در سه نمایشگاه استانی شرکت داشتیم و شرکت‌ها از مزایای آن استفاده کردند.

وی افزود: مجموع فضایی که سال گذشته به عنوان فضای دفتری به شرکت‌ها واگذار شد حدود ۵۰ اتاق است و میزان وام داده شده به شرکت‌ها نیز در سال گذشته ۲۲۰ میلیارد تومان بوده است. سقف تسهیلات ارائه شده به هر شرکت در طی دوره سه ساله استقرار ۵۰ میلیون تومان است که این رقم در سال پیش از آن ۳۰ میلیون تومان بود.

میرزایی عنوان کرد: هر شرکتی که در مرکز رشد مستقر شود از خدمات فیزیکی مانند دفاتر و وسایل اداری مورد نیاز برخوردار می‌شود و امکان استفاده از خط اینترنت دانشگاه را مانند اعضای هیات علمی دارد. همچنین مکاتبات شرکت‌ها با برند مرکز رشد دانشگاه انجام می‌شود که فرصت خوب و گزینه مهمی برای شرکت‌های نوپا است.

مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه شرکت‌های نوپا به وضعیت بازار حساس هستند، تصریح کرد: امسال مسائلی مانند تحریم و وضعیت اقتصادی شرایط را برای شرکت‌های نوپا، شکننده می‌کند؛ بنابراین امسال ما به بازار‌های تضمین شده‌تر برخی سازمان‌ها مانند کمیته امداد روی آوردیم تا مددجویان کمیته امداد با استفاده از طرح‌های مرکز، کسب درآمد کنند.

وی گفت: تمرکز بر این است که از بازار به نیاز‌ها برسیم، برخی ارگان‌ها بنابر رسالت خود برای انجام کار‌ها هزینه می‌کنند که ما به سراغ این سازمان‌ها رفتیم و استقبال خوبی صورت گرفت. در تلاش هستیم که چنین ارتباطاتی بیشتر شود.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار