معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: تهیه کتاب دستورالعمل جهت ماندگاری بیشتر و شناسنامه ساختمانهای دانشگاهها ضروری است و مستندسازی ساختمانها در هزینههای تعمیر و نگهداری تاثیرگذار است.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گردهمایی دبیران عمرانی مناطق ۱۰ گانه وزارت علوم که به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار گردید با بیان اینکه سابقه عمرانی در وزارت علوم بسیار زیاد است، گفت: بعد از انقلاب احساس نیاز به فضاهای دانشگاهی وجود داشت که در این خصوص وزارت به این فکر افتاد که در کشور نیاز به مدیریت متمرکز وجود دارد.
نظرپور با تاکید بر اینکه باید در همه امور برنامهریزی داشته باشیم تا حداکثر بهره را ببریم، افزود: در حال حاضر ساخت و ساز نسبت به گذشته کمتر شده است، ولی نگهداری فضاها بسیار مهم است که باید توجه ویژهای به آن داشته باشیم.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید با تشکیل کمیتههای تخصصی برای بازسازی و نوسازی ساختمانها ایدههای جدید داشته باشیم، تصریح کرد: باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که وظیفه ما ارزان ساختن نیست، بلکه خوب ساختن است.
وی با بیان اینکه کار دبیران عمرانی مناطق سنگین است و باید فراتر از ساختار اداری کار کنند، خاطرنشان کرد: باید دستورالعملی تدوین کرده و در اختیار دانشگاههای کشور قرار گیرد تا این دستورالعملها به نسلهای بعدی نیز منتقل شود.
نظرپور به ضرورت تهیه کتاب دستورالعمل جهت ماندگاری بیشتر و شناسنامه ساختمانهای دانشگاهها تاکید و خاطرنشان کرد: مستندسازی ساختمانها در هزینههای تعمیر و نگهداری تاثیرگذار است.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ضرورت راه اندازی اتاقهای فکر با حضور اساتید تاکید کرد و گفت: ممکن است در برخی موارد نتوانیم درآمد جدیدی برای دانشگاه داشته باشیم، ولی قطعا با صرفه جویی میتوان درآمدزایی کرد.
وی در پایان با ضرورت ساماندهی فضاهای دانشگاهی تاکید کرد و گفت: در خصوص مدیریت سبز و استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر نیز باید اهتمام ویژه داشته باشیم.