کد خبر:۷۰۴۴۱۳
معاون آموزشی وزیر بهداشت:

۳۰ درصد تولید علم حوزه پزشکی به وسیله ۱۵ درصد از دانشجویان اتفاق می‌افتد

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: ۳۰ درصد تولید علم در حوزه پزشکی توسط ۱۵ درصد از دانشجویان و ۱۲ درصد از اساتید جامعه پزشکی اتفاق می‌افتد.   

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، نخستین همایش آموزش پزشکی پاسخگو به همت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مرداد ماه برگزار شد.  

باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در همایش آموزش کشوری پاسخگو، بیان کرد: بحث پاسخگویی اجتماعی در آموزش پزشکی بسیار مهم بوده و  در کشور ما نیز سابقه وسیعی دارد؛ چراکه پاسخگویی اجتماعی آموزش پزشکی از مهمترین مفاهیمی است که موجب تحولات شگرف درآموزش پزشکی شده و کشور ما نیز با ادغام نظام آموزش در نظام ارائه خدمات تجربه ارزنده‌ای در ارتقای پاسخگویی آموزش پزشکی کسب کرده است.

لاریجانی با اشاره به تعریف مشخصی از پاسخگویی اجتماعی در آموزش علوم پزشکی، تصریح کرد: لازم است دانشکده‌های پزشکی آموزش، تحقیقات و فعالیت‌های خدماتی خود را به سمت پاسخ دادن به اولویت‌های سلامت جامعه یا منطقه هدایت کنند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که اولویت سلامت باید توسط مشارکت دولت ها، سازمان‌های سلامت، متخصصان سلامت و مردم باشد، گفت: سیاست گذاران آموزش پزشکی معتقدند که نظام آموزش پزشکی باید در جهتی توسعه یابد که بتواند ضمن بهره گیری از تازه‌ترین دستاورد‌های علمی جهان با نیاز‌های جامعه نیز سازگار باشد.

وی با بیان این‌که خوشبختانه در حوزه پزشکی علی‌رغم تمامی مشکلات و چالش‌ها موفق عمل کردیم، مطرح کرد: حوزه علوم توانسته خود را با حوزه ارائه خدمات تطبیق دهد و متناسب با آن آموزش‌های خود را اصلاح کند، که این امر در کارآفرینی دانشجویان علوم پزشکی گامی بسیار موثر است.

لاریجانی تصریح کرد: فارغ التحصیلان برخی از دانشگاه‌ها هنگام یافتن شغل مناسب با مشکلاتی مواجه می‌شوند؛ در حالی‌که ارائه آموزش‌های پزشکی به دانشجویان علوم پزشکی  امری موثر در عرصه کار این افراد است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره وضعیت آموزش پزشکی و حوزه سلامت تاکید کرد: ۶۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور وجود دارد که حدود ۲۵۰ هزار دانشجو در این دانشکده‌ها مشغول تحصیل بوده و در این دانشگاه‌ها نیز ۱۸ هزار هیئت علمی عضو هستند.

وی با اشاره به وجود ۲۵۰ بیمارستان آموزشی در کشور، متذکر شد: در صدد توسعه بخش آموزشی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی هستیم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: تحول و نوآوری در دانشکده‌های علوم پزشکی ارتقا یافته که می‌تواند در راستای پاسخگویی به نیاز‌ها و شرایط کشور موثر باشد.
 
وی با اشاره به سهم قابل توجه تولیدات جامعه پزشکی گفت: ۳۰ درصد تولید علم در حوزه پزشکی، توسط ۱۵ درصد از دانشجویان و ۱۲ درصد از اساتید جامعه پزشکی اتفاق می‌افتد.  

 لاریجانی با بیان این‌ که در حوزه آموزش پزشکی استراتژی‌های روشنی را دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: امیدواریم این استراتژی‌های جدید، منشأ مثبتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی باشد تا بتوانیم تحولات آموزش پزشکی را نیز در سال‌های آینده در کشور رقم بزنیم.

وی گفت: بازمهندسی نظام آموزش پزشکی، سیاست‌های آینده نگرانه و نهادینه کردن آموزش‌های پزشکی پاسخگو، اصلی‌ترین اهداف تحولات نظام آموزشی بوده که در دانشکده‌های علوم پزشکی کشور دنبال می‌شوند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: آموزش پاسخگو و عدالت محور، اعتلای اخلاق حرفه‌ای، حرکت به سمت دانشگاه‌های هزاره سوم و توسعه زیرساخت‌های آموزش پزشکی به عنوان مهمترین بسته‌های خروجی محور هستند که منجر به تحقیق کلیه بسته‌های تحول آموزشی می‌شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: اعتبار بخشی بین المللی، گامی موثر در راستای کیفی سازی و جهانی سازی آموزش پزشکی بوده و از سوی دیگر نیز گنجاندن آموزش پزشکی طب سنتی در برنامه‌های پزشکی عمومی نیز در اولویت قرار دارد.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار