ثبتنام از دانشجویان پذیرفتهشده کنکور کارشناسی ارشد ۹۷ دانشگاه صنعتی قم در دو مرحله صورت میپذیرد.
به گزارش دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم، ثبتنام از دانشجویان پذیرفتهشده کنکور کارشناسی ارشد ۹۷ دانشگاه صنعتی قم در دو مرحله صورت میپذیرد. مرحله اول ثبت نام اینترنتی میباشد و مرحله دوم به صورت حضوری انجام میپذیرد.
مرحله اول ثبت نام اینترنتی: ۱- مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اینترنتی
تمامی مدارک و فرمهای ذیل را پر کرده و اسکن نمایید تصویر تمام صفحات شناسنامه وکارت ملی تصویر عکس ۴*۳ تمام رخ زمینه سفید تهیه شده در سال جاری (به اندازه ۲۶۳*۶۴۹ و یا کمتر که حجم عکس حدودا ۲۵ کیلوبایت شود) تصویر اصل مدرک کارشناسی و یا تصویر گواهی موقت کارشناسی و در صورت نداشتن مدرک فرم شماره ۱۴ و فرم شماره ۱۵ (فرم تعهد فراغت از تحصیل) و فرم صفحه ۴۰ دفترچه ۱ تصویر اصل مدرک کاردانی و یا تصویر گواهی موقت کاردانی در صورت وجود تصویر فرمهای سنجش طبق نیاز و ضرورت هر فرد پر گردد و بارگذاری شود (فرمهای سنجش را میتوانید از این قسمت فرمهای سنجش دریافت نمایید. فرم شماره ۱۶ و ۲۰ برای تمامی دانشجویان الزامی میباشد و بارگذاری نمایید. بقیه فرمهای سنجش در صورتی که با وضعیت متقاضی مطابقت داشته باشد پر کرده و بارگذاری نمایید.) تصویر کارت پایان خدمت و یا معافیت در صورت موجود بودن تصویر فرم مشخصات پر شده (فرم مذکور را میتوانید از این قسمت فرم مشخصات دریافت نمایید) تصویر فرم علایق ورزشی پر شده (فرم مذکور را میتوانید از این قسمت فرم علایق ورزشی دریافت نمایید)
بعد از اسکن تمامی موارد بالا و پر شدن فرمهای مربوطه بهآدرس ذیل مراجعه کرده و ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهید. آدرس سایت: https://erp.qut.ac.ir/stdnew نکته ۱: جهت ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی نام کاربری، کد ملی دانشجو و کلمه عبور، کد شناسنامه متقاضی میباشد.
نکته ۲: کد ملی باید به صورت کامل و ۱۰ رقمی وارد گردد بدون خط تیره و فاصله (اگر کد ملی متقاضی با صفر شروع شود ممکن است برای ورود به سایت نیاز به صفر اول شماره ملی نباشد لذا از متقاضیان خواهشمند است هم با صفر و هم بدون صفر امتحان کنند)
بعد از ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی مراحل ثبت نام را به طور کامل انجام داده و تمامی فرمهای مربوطه را در قسمت خود بارگذاری نمایید و در انتها کلید ثبت نهایی و ارسال را زده و اطلاعات خود را چاپ نمایید.
بعد از ثبت نهایی و ارسال ثبت نام خود به شماره موبایل وارد شده از جانب متقاضی پیامکی ارسال میگردد.
در ادامه در روزهای بعد کارشناسان دانشگاه اطلاعات ارسالی متقاضیان را بررسی نموده که در صورت تایید، باز به شماره موبایل دانشجو پیامکی مبنی بر تایید ثبت نام اینترنتی حاوی شماره دانشجویی ارسال میگردد؛ و در صورت رد درخواست پیامکی حاوی نقص در پرونده و یا رد درخواست به متقاضی ارسال میگردد که در این مورد متقاضی باید مجددا به لینک ثبت نام اینترنتی مراجعه کرده و نواقص خود را تکمیل و ارسال نماید.
توجه: در مواردی بسیار اندک ممکن است برای دانشجو پیامک مبنی بر تایید و یاعدم تایید ثبت نام اینترنتی و یا پیامک کد دانشجویی ارسال نگردد لذا در این موارد دانشجو میتواند به لینک ثبت نام مراجعه نماید و از تایید و یا عدم تایید درخواست خود مطلع گردد.
دانشجویان عزیز در صورتی که ثبت نام اینترنتی شما تایید گردید و کد دانشجویی برای شما پیامک شد میتوانید با شماره دانشجویی و کد ملی خود وارد پرتال دانشجویی شده و جهت ثبت نام خوابگاه اقدام نمایید. قابل توجه است که این درخواست به منزله پیش ثبت نام بوده و در زمان ثبت نام حضوری که دانشجویان به دانشگاه مراجعه میکنند، با توجه به اولویت و شرایط متقاضیان چگونگی وضعیت خوابگاه آنها نهایی خواهد شد.
نحوه ثبت نام امور خوابگاه: ۱- وارد سایت دانشگاه شده ۲- وارد پرتال دانشجویی شده https://erp.qut.ac.ir ۳- اداره خوابگاهها را انتخاب کرده ۴- عضویت در خوابگاه را انتخاب کرده ۵- فرمهای مورد نظر را پر کرده و بعد از اتمام هر فرم کلید ثبت را زده تا فرمها به اتمام رسیده و در آخر کلید ارسال درخواست را انتخاب کنید. هزینه خوابگاه برای یک ترم تحصیلی ۶۰۰ هزار تومان میباشد. مبلغ ودیعه خوابگاه برای کلیه دانشجویان ۱۰۰ هزارتومان میباشد (البته قابل توجه است که این مبلغ فقط یکبار در طول تحصیل دانشجو پرداخت میگردد و در پایان تحصیل به دانشجو عودت داده خواهد شد.) تمامی دانشجویان پسر بعد از اینکه ثبت نام اینترنتی آنان تایید شد و کد دانشجویی برای آنان پیامک گردید باید وارد پرتال دانشجویی خود شده و درخواست معافیت از تحصیل خود را ارسال نمایند.
نحوه ارسال درخواست معافیت از تحصیل: ۱- وارد سایت دانشگاه شده ۲- وارد پرتال دانشجویی شده https://erp.qut.ac.ir ۳- فرمهای درخواست را انتخاب کرده ۴- روی گزینه سایر درخواستها کلیک کرده ۵- گزینه معافیت تحصیلی دانشجویان مشمول را انتخاب کرده و فرم را به صورت کامل و با دقت پرکرده و ارسال نمایید. مراحل فوق تماماً قبل از ثبت نام حضوری متقاضی انجام میشود لذا خواهشمند است ثبت نام اینترنتی خود را با دقت و کامل در روزهای ابتدایی (ثبت نام اینترنتی) انجام داده تا کارشناسان دانشگاه زمان کافی برای بررسی وضعیت ثبت نام متقاضیان داشته باشند که در این صورت دانشجو زودتر میتواند کد دانشجویی دریافت نماید و ثبت نام خوابگاه و ثبت معافیت از تحصیل خود را انجام داده که در زمان ثبت نام حضوری با مشکل و نواقص مواجهه نگردد.
مرحله دوم ثبت نام حضوری: پس از ثبت نام اینترنتی، اصل مدارک به شرح ذیل، جهت تطبیق و تایید نهایی ثبت نام در روز ثبت نام حضوری (طبق زمانبندی اعلام شده) ارائه گردد. اصل آن به همراه ۴ نسخه کپی در زمان ثبت نام حضوری آورده شود. البته به موارد فوق ۱۲ قطعه عکس ۴*۳ زمینه سفید پشت نویسی شده اضافه میشود. ضمنا دانشجویان آدرس کامل بهمراه کدپستی و یا صندوق پستی دانشگاه مقطع کارشناسی و کاردانی (درصورت وجود) را بهمراه داشته باشند. ثبت نام حضوری فقط و فقط در زمان مشخص شده ذیل انجام میگیرد. عدم ثبت نام حضوری به منزله انصراف متقاضی تلقی خواهد شد. لازم به ذکر است عواقب عدم ارائه مدارک فوق در زمان ثبت نام حضوری به عهده خود دانشجو میباشد.