به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عبدالحسین رحیمی افزود: این طرح از مدتها قبل تهیه و تدوین شده است که با توجه به شرایط اقتصادی موجود و وضعیت معیشتی مردم، آن را با انجام اصلاحاتی در قالب لایحه برای تقدیم به شورای اسلامی شهر تهران آماده کردهایم.
وی با اشاره به اینکه آقای حبیب زاده، نماینده محترم شورای اسلامی شهر تهران و عضو ناظر شورا در سازمان مدیریت میادین، موافقت اولیه خود را با این طرح اعلام کرده است، اظهار کرد: با ارائه تخفیف ویژه به مردم ساکن در مناطق کم برخوردار، شرایطی فراهم میشود تا شهروندان این مناطق با وجود کاهش قدرت خرید، از امکان تهیه محصولات مورد نیاز خود برخوردار باشند.
رحیمی با بیان اینکه در این طرح، بهره برداران فراموش نشدهاند و تلاش کردهایم تا با ارائه تسهیلات به آنان، تخفیفات ویژهای در قیمتهای مصوب محصولات مختلف، برای شهروندان در نظر گرفته شود، تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری از طریق ارائه تخفیف به بهره برداران این مناطق، در واقع به شهروندانی که از بازارهای مناطق کم برخوردار خرید میکنند، تخفیف میدهد.
وی با اعلام اینکه تعدیل قیمت، اولویت اول مردم در مناطق کم برخوردار و مصرف کنندگانی است که از بازارهای این مناطق خرید میکنند، گفت: به این منظور ۴۱ بازار عمدتاً محلهای در محلات کم برخوردار ۱۲ منطقه پایتخت شناسایی شدهاند که شهروندان ساکن آنها عمدتاً از تمکن بالایی برخوردار نیستند.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در پایان با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت میادین در قالب این طرح، علاوه بر حمایت از شهروندان، نقش حمایتگری، توانمندسازی و تسهیلگری را نیز برای بهره برداران ایفاء میکند، تصریح کرد: تخفیفی که سازمان مدیریت میادین برای بهره برداران در نظر میگیرد، عموماً به شهروندان اختصاص پیدا میکند و مدیریت شهری عملاً به شهروندان مناطق کم برخوردار تخفیف میدهد.
گفتنی است، سازمان مدیریت میادین در گذشته نیز به مناسبتهای مختلف با اجرای طرحهای مناسبتی نظیر طرح استقبال از بهار و طرح ضیافت ماه مبارک رمضان، تلاش کرده تا با اعمال تخفیفات ویژه از شهروندان کم برخوردار حمایت کند که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.