وزیر راه و شهرسازی با تعریف از آزادراه تهران شمال به عنوان بزرگترین پروژه مهندسی کشور، گفت: ۶ پیمانکار این پروژه به تجهیزات اجرای رویه بتنی مجهز شدهاند.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، امروز و با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مستضعفان عملیات حفاری تونل شرقی البرز در منطقه ۲ آزادراه تهران شمال پایان یافت و حفاری از دو طرف تونل به هم رسید.
این مراسم که با حضور دستاندرکاران آزادراه تهران- شمال انجام شد به عنوان نقطه عطفی در مهندسی کشور محسوب میشود.
وزیر راه و شهرسازی در این مراسم اظهار داشت: پروژه آزادراه تهران- شمال به عنوان بزرگترین پروژه مهندسی ایران است و در حوزه مهندسی سیویل پروژهای به این بزرگی در تاریخ مهندسی ایران وجود ندارد.
عباس آخوندی ادامه داد: فناوری قوی و استفاده از رویه بتنی به صورت گسترده بر این آزادراه اجرا شده است. پروژه تماما ابنیه فنی است.
وی ادامه داد: ۱۸ دستگاه تونل و ۱۸ دستگاه پل در منطقه یک آزادراه تهران- شمال وجود دارد و در این مسیر ۳۲ کیلومتری، ۳۲ کیلومتر تونل به صورت دوطرفه اجرا شده است.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تونل ۴۵۰۰ متری تالون دومین تونل بزرگ جادهای ایران پس از تونل البرز است که ۴۵۰۰ متر پوسته دوم در آن اجرا شده است و این اتفاق بزرگی است.
وی اظهار داشت: همزمان عملیات اجرایی منطقه دو به طول ۲۲ کیلومتر هم آغاز شده است که ۶۷ درصد مسیر تونل و پل است؛ منطقه ۲، ۴۴ دستگاه تونل دارد و در ۲۲ کیلومتر مسیر ۳۲ کیلومتر تونل اجرا میشود.
آخوندی با بیان اینکه ۶ پیمانکار در آزادراه تهران- شمال به تجهیزات اجرایی رویه بتنی مجهز شدهاند، گفت: همه مسیر آزادراه دارای رویه بتنی است و این بسیار ارزشمند است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در کشور ما ا. مکان تولید سیمان از سنگهای معدنی وجود دارد از سویی دیگر قیمت جهانی قیر رو به افزایش است و امروز رویه بتنی ارزانتر از این اجرا میشود.
وی اظهار داشت: رویه بتنی ۲۵ سال عمر مفید اسمی دارد، اما تا ۵۲ سال هم به طول میانجامد و کمترین هزینه را برای بهرهبرداران دارد؛ بنابراین گزارش در این مراسم همه معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه مختلف راه و مسکن حضور داشتند.