مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از کاهش معنادار آلودگی بصری ناشی از تبلیغات غیرمجاز در پیاده روها، طی سالهای اخیر خبر داد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، برزین ضرغامی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در راستای جلوگیری از نصب تبلیغات غیرمجاز در پیاده روها گفت: در سالهای گذشته با همکاری شهرداریهای مناطق ۲۲ گانه اقدامات لازم و قانونی برای ممانعت از نصب تبلیغات غیرمجاز در دیوارها، نماها، جداره ها، کف پیاده روها و پیاده راه ها، درخت ها، انواع مبلمان شهری نصب شده، کافوهای پست، کیوسکهای تلفنی، پایه چراغ ها، تیرهای برق، ایستگاههای اتوبوس و ... انجام شد.
وی با یادآوری نتایج این اقدامات ادامه داد: براساس آمار موجود، در سال ۹۳ حدود ۸۴۳ پرونده در این رابطه در شورای حل اختلاف تهران تشکیل شد که در نهایت ۱۳۷ فقره از آنها به صدور رای قطعی انجامید.
به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در سال ۹۴ نیز ۴۶۶ فقره شکایت در شورای حل اختلاف تهران مطرح شد که از این تعداد ۱۰۹ فقره به صدور حکم منتهی و ۴۴ فقره با مراجعه مستقیم متخلف به سازمان و پرداخت خسارت قانونی مختومه اعلام شد.
ضرغامی با تاکید بر اینکه کاهش محسوس شکایات در این دو سال، نشانگر تاثیرگذاری اقدامات انجام شده سازمان در انجام وظایف قانونی است، تصریح کرد: با این وجود، به دلیل نارسایی موجود در مقررات قانونی و فقدان اصلاحات لازم در آن، سازمان زیباسازی با تهیه پیش نویس لایحه اصلاح ماده ۹۲ قانون شهرداریها و ارسال آن به مرجع ذی صلاح درصدد رفع کمبود و نارسایی قانونی است.
وی گفت: البته، سازمان زیباسازی شهرداری تهران علی رغم ضعفهای قانونی، تلاش میکند تا با اختصاص برخی از سازههای تبلیغاتی به موضوعات آموزشی، شهروندان را نسبت به عواقب این نوع از آلودگی بصری آگاه کند.