رئیس شورای شهر تهران گفت: پروژههای ترافیکی تهران میانگین بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که برای اتمام آنها بین ۸ تا ۱۲ میلیارد تومان بودجه نیاز است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن هاشمی در افتتاح ادامه شمالی بزرگراه شهید صیاد شیرازی و تقاطعهای چهارگانه آن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژهها در تهران به چند نوع تقسیم میشود که بخشی از آن خودرومحور و بخش دیگر نیز حمل و نقل عمومی، ساختمان و پروژههای آب و فاضلاب است.
وی افزود: پروژههای کوچک و بزرگ در مجموعه شهر تهران بسیار وجود دارد که برای اتمام آنها ۸ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است و این به غیر از بودجه موردنیاز برای پروژههای حمل و نقل عمومی است.
رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: پروژههای خودرومحور بهطور میانگین بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است و پروژههای سطح شهر از ۲۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتهاند.
هاشمی بیان داشت: با همکاری قرارگاه خاتم پروژهها در شهر تهران به بهرهبرداری میرسد و امیدواریم با افتتاح این پروژهها بخشی از مشکلات ترافیکی شهر تهران حل و فصل شود.
وی بیان داشت: باید به تعداد پروژههای سطح شهر افزوده شود؛ چراکه هر روز به تعداد خودروهای شهر تهران افزوده میشود.
رئیس شورای شهر تهران درباره خطوط ۶ و ۷ متروی تهران نیز اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ کیلومتر خط مترو در تهران وجود دارد که به دلیل تکمیل نشدن بخشی از آن هنوز افتتاح نشده است.
هاشمی ادامه داد: خطوط متروی تهران باید روزانه ۶ تا ۷ میلیون سفر داشته باشد و هر کدام از خطوط مترو با ظرفیت کامل باید روزی یک میلیون سفر داشته باشند.
وی افزود: متروی تهران به تجهیزات متحرک و ثابت نیاز دارد و نمیتوان تنها به کمبود واگن اشاره کرد بلکه دیگر تجهیزات نیز برای مترو نیاز است.
رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: تجهیزات ثابت خطوط ۶ و ۷ مترو هنوز تکمیل نشده است و برای تکمیل این خطوط به ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.