یک مسئول در سازمان حمایت گفت: بررسی قیمت تمام شده خودرو در این سازمان بدون لحاظ منافع یکسویه شرکتهای خودروساز و یا مصرفکنندگان و بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده است.
به گزراش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، وحید منایی، گفت: بررسی قیمت تمام شده خودرو در این سازمان بدون لحاظ منافع یکسویه شرکتهای خودروساز و یا مصرف کنندگان، صورت میپذیرد.
معاون نظارت بر کالاهای سرمایهای و خدمات سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان با استناد به ابلاغیه شماره ۱۶۹۷۵۶.۶۰ مورخ ۲۷ شهریورماه سال جاری در رابطه با دستورالعمل ساماندهی بازار خودرو توسط وزیر صنعت، معدن وتجارت و رئیس کارگروه تنظیم بازار، بیان داشت: قیمت خودرو پس از بررسی و محاسبه قیمت تمام شده توسط این سازمان بر مبنای مستندات مالی حسابرسی شده و مرتبط با تولید هر خودرو در کمیته خودرو مطرح و برای تأیید و تصویب به کارگروه تنظیم بازار منعکس میشود.
منایی ضمن تاکید بر اینکه هیچ یک از کارکنان این سازمان نقش و کرسی در هیئت مدیره شرکتهای خودروساز ندارند، گفت: بررسی قیمت تمام شده خودرو در این سازمان بدون لحاظ منافع یکسویه شرکتهای خودروساز و یا مصرف کنندگان و صرفاً بر اساس صورتهای مالی حسابرسی شده و اسناد و مدارک مثبته، وفق ضوابط عمومی قیمت گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمتها و با رعایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صورت میپذیرد و این موضوع در قالب یک نظریه کارشناسی و محاسباتی طرح میشود که باید جانب انصاف، عدالت و بی طرفی در آن بر اساس واقعیات و اعداد و ارقام رعایت شده باشد.
وی در ادامه افزود: بدیهی است متعاقباً، کارگروه تنظیم بازار بر اساس منافع، مصالح و ملاحظات تنظیم بازار نسبت به چگونگی اعمال و پیاده سازی قیمتهای جدید، تصمیم خواهدگرفت.
معاون نظارت بر کالاهای سرمایهای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مقایسه شرایط فعلی با سال ۱۳۹۱و متهم کردن این سازمان را به حفظ منافع تولیدکنندگان، مربوط به حدس و گمان شخصی برخی افراد دانست و توضیح داد: اساساً قیمتهای فروش خودروسازان در اسفند ماه سال ۱۳۹۱ نیز بر اساس ضوابط قانونی وقت راساً توسط خودروسازان تعیین و اجرا شده و موضوع تعیین قیمت دو برابری توسط این سازمان در مقطع زمانی یاد شده به هیچ وجه صحت ندارد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در چند سال اخیر خودروسازان توانسته اند با لابی سنگین چرخه قیمت را به سود تعیین کننده اند این بار هم باید دید آیا باز هم می توانند به مقاصد خود برسند یا خیر؟
شما اول بیایید آنهای ثبت نام کرده اند وحدودشش ماه امروز وفردا می کنید تحویل بدهید ضمنا خودروی تولیدی تا دلتون بخواد تولید شده ولی متاسفانه آنها را روانه بازار ومشتریان نمی کنند پس اگرقیمت تعدیل بشه یک دفعه همه ی پیش فروشها را تحویل می دهند پس نشان میده که مردم را چی فرض کردند
وقتی معاون ی شریعتمداری، میشه وزیر صنعت این یعنی اتفاق جدیدی قرار نیست بیفته سیاست همان سیاست حمایت از افزایش یا حفظ قیمت موجود خودرو هست
افزایش قیمت، مستقیم به نفع دلال و غیر مستقیم به نفع خودرو سازه
افزایش قیمت در وحله اول دلال رو از ضرر نجات میده و بعد سود خوبی نصیب خودرو ساز میکنه
اگه این دلال ها نبودند عمرا خودروساز ها نمی توانستند یهو اینقدر قیمت خودروهاشون رو افزایش بدهند. نجات دلال از ضرر، یه نوع ادای دین خودروساز ها به دلالان است
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
افزایش قیمت، مستقیم به نفع دلال و غیر مستقیم به نفع خودرو سازه
افزایش قیمت در وحله اول دلال رو از ضرر نجات میده و بعد سود خوبی نصیب خودرو ساز میکنه
اگه این دلال ها نبودند عمرا خودروساز ها نمی توانستند یهو اینقدر قیمت خودروهاشون رو افزایش بدهند. نجات دلال از ضرر، یه نوع ادای دین خودروساز ها به دلالان است