پورمختار در گفتگو با خبرگزاری دانشجو:
مافیای صنعت خودروسازی غیرقابل نفی است/ منفعت برخی در واردات خودرو است وگرنه تولید قطعه کار سختی نیست
نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار گفت: همواره در بخشهای مختلف شاهد برخی مافیاها هستیم و وجود مافیا در حوزه خودرو نیز امری غیرقابل نفی است.
محمد علی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به عدم پیشرفت محسوس در ساخت و تولید خودروی داخلی اظهار داشت: موضوع خودرو در کشور دچار نقایص و معایب عمدهای است که البته این مشکل مختص امروز نیست بلکه از سالهای قبل وجود داشته است.
وی با بیان اینکه دولتها در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده اند و نتوانسته اند آنچه که شایسته بوده اعمال و مدیریت کنند افزود: متاسفانه سومدیریت در این موضوع موجب شده تا نتوانیم یک خودروی مناسب که در شان و نیاز مردم باشد را تولید کنیم و هم چنان نیاز به واردات خودرو علی رغم هزینههای بالا هم چنان در بازار وجود دارد.
پورمختار با اشاره به وجود مافیای صنعت خودروسازی گفت: همواره در بخشهای مختلف شاهد برخی مافیاها هستیم و وجود مافیا در حوزه خودرو نیز امری غیرقابل نفی است. سودهای کلانی که از قبل واردات قطعه نصیب برخی از اشخاص میشود و آنها اجازه نمیدهند که این روند به کار خود پایان دهد نشاندهنده وجود مافیا در این صنعت است.
نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار با تاکید براینکه ساخت قطعات خودرو در داخل سختتر از ساخت تجهیزات پیچیده موشکی، ماهوارهای و نظامی نیست تاکید کرد: حتی برخی افراد اعلام امادگی برای تولید بخشهای رایانهای سیستم خودرو را داشته اند، اما برخی دستها در این زمینه اجازه نداده است که این موضوع محقق شود.
پورمختار با تاکید براینکه منفعت این افراد در واردات است یادآور شد: دولت باید ۱۴، ۱۵ درصد از سهام خود در خودروسازی را به بخش خصوصی واگذار کند و مدیریت آن را به سهامداران بسپارد.
وی با بیان اینکه مدیران عامل دو گروه خودروسازی بزرگ توسط دولت انتخاب میشوند خاطر نشان کرد: متاسفانه دخالت دولت همواره اثرات مخربی دارد در حالی که بخش خصوصی این انگیزه و توانایی را دارد که به بومی سازی خودرو بپردازد و یک خودروی با کیفیت را تولید و در بازاد عرضه میکند.
وی با بیان اینکه دولتها در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده اند و نتوانسته اند آنچه که شایسته بوده اعمال و مدیریت کنند افزود: متاسفانه سومدیریت در این موضوع موجب شده تا نتوانیم یک خودروی مناسب که در شان و نیاز مردم باشد را تولید کنیم و هم چنان نیاز به واردات خودرو علی رغم هزینههای بالا هم چنان در بازار وجود دارد.
پورمختار با اشاره به وجود مافیای صنعت خودروسازی گفت: همواره در بخشهای مختلف شاهد برخی مافیاها هستیم و وجود مافیا در حوزه خودرو نیز امری غیرقابل نفی است. سودهای کلانی که از قبل واردات قطعه نصیب برخی از اشخاص میشود و آنها اجازه نمیدهند که این روند به کار خود پایان دهد نشاندهنده وجود مافیا در این صنعت است.
نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار با تاکید براینکه ساخت قطعات خودرو در داخل سختتر از ساخت تجهیزات پیچیده موشکی، ماهوارهای و نظامی نیست تاکید کرد: حتی برخی افراد اعلام امادگی برای تولید بخشهای رایانهای سیستم خودرو را داشته اند، اما برخی دستها در این زمینه اجازه نداده است که این موضوع محقق شود.
پورمختار با تاکید براینکه منفعت این افراد در واردات است یادآور شد: دولت باید ۱۴، ۱۵ درصد از سهام خود در خودروسازی را به بخش خصوصی واگذار کند و مدیریت آن را به سهامداران بسپارد.
وی با بیان اینکه مدیران عامل دو گروه خودروسازی بزرگ توسط دولت انتخاب میشوند خاطر نشان کرد: متاسفانه دخالت دولت همواره اثرات مخربی دارد در حالی که بخش خصوصی این انگیزه و توانایی را دارد که به بومی سازی خودرو بپردازد و یک خودروی با کیفیت را تولید و در بازاد عرضه میکند.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.