معاون حقوقی وزارت علوم در ادکان:
۳۰۰ واحد آموزش عالی با مصوبه دولت کاهش یافت
معاون حقوقی وزارت علوم گفت: ۲۸۰۰ واحد دانشگاهی در ایران وجود داشت که با مصوبه دولت حدود ۳۰۰ واحد کاهش یافته است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت حقوقی وزارت علوم، آیین معارفه ریاست دانشگاه اردکان با حضور حسین سیمایی صراف، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
حسین سیمایی صراف در این مراسم گفت: دانشگاه به عنوان بزرگترین نهاد آموزش در کشور ما با یک تأخیر طولانی نسبت به سایر کشورهای دنیا تأسیس شد و از ابتدای شکلگیری تاکنون که دوره توسعه دانشگاه است با فراز و نشیبهای فراوانی روبرو بوده است.
وی افزود: یکی از دلایل این فراز و نشیبها این بوده است که دانشگاه در کشور ما توسط دولتها تأسیسشدهاند و مجبور هستند که در چارچوب سیاستهای دولت حرکت کنند؛ درحالیکه نهاد دانشگاه در کشورهای دیگر از دل دولت بیرون نیامده است؛ دانشگاه باید مستقل و خودکفا شود تا بتواند قویتر و مؤثرتر به کشور و جامعه خدمت کند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: دانشگاه سه مأموریت آموزش، پژوهش و پرورش را بر عهده دارد؛ دانشگاههای ما در بعد آموزش سابقه خوبی دارند. دانشگاهها در دو دهه اخیر با رشد ناگسیخته و ناموزونی روبرو بودهاند که نیاز به ساماندهی دارد.
سیمایی صراف گفت: در سال ۱۳۸۴ تعداد ۷۵ مؤسسه غیردولتی آموزشی وجود داشت که در سال ۱۳۹۲ علیرغم فراهم نبودن زیرساختهای لازم با رشد پنج برابری به ۳۵۲ مؤسسه افزایش یافت.
وی ادامه داد: کشور ایران هماکنون در مقایسه با کشور چین با آن وسعت و جمعیت فراوان از نظر تعداد دانشگاه برابری میکند. ۲۸۰۰ واحد دانشگاهی در ایران وجود داشت که با مصوبه دولت حدود ۳۰۰ واحد کاهشیافته است. ما در انجام مأموریت اول به لحاظ کمی رشد کافی داشتهایم و باید به مرحله کیفیت وارد شویم.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با برشمردن پتانسیلهای عظیم منطقه یزد و اردکان اظهار امیدواری کرد: مجموعه آموزش عالی استان در حل چالشها و برآورده کردن موانع توسعه الگویی برای سایر دانشگاههای کشور باشد.
حسین سیمایی صراف در این مراسم گفت: دانشگاه به عنوان بزرگترین نهاد آموزش در کشور ما با یک تأخیر طولانی نسبت به سایر کشورهای دنیا تأسیس شد و از ابتدای شکلگیری تاکنون که دوره توسعه دانشگاه است با فراز و نشیبهای فراوانی روبرو بوده است.
وی افزود: یکی از دلایل این فراز و نشیبها این بوده است که دانشگاه در کشور ما توسط دولتها تأسیسشدهاند و مجبور هستند که در چارچوب سیاستهای دولت حرکت کنند؛ درحالیکه نهاد دانشگاه در کشورهای دیگر از دل دولت بیرون نیامده است؛ دانشگاه باید مستقل و خودکفا شود تا بتواند قویتر و مؤثرتر به کشور و جامعه خدمت کند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: دانشگاه سه مأموریت آموزش، پژوهش و پرورش را بر عهده دارد؛ دانشگاههای ما در بعد آموزش سابقه خوبی دارند. دانشگاهها در دو دهه اخیر با رشد ناگسیخته و ناموزونی روبرو بودهاند که نیاز به ساماندهی دارد.
سیمایی صراف گفت: در سال ۱۳۸۴ تعداد ۷۵ مؤسسه غیردولتی آموزشی وجود داشت که در سال ۱۳۹۲ علیرغم فراهم نبودن زیرساختهای لازم با رشد پنج برابری به ۳۵۲ مؤسسه افزایش یافت.
وی ادامه داد: کشور ایران هماکنون در مقایسه با کشور چین با آن وسعت و جمعیت فراوان از نظر تعداد دانشگاه برابری میکند. ۲۸۰۰ واحد دانشگاهی در ایران وجود داشت که با مصوبه دولت حدود ۳۰۰ واحد کاهشیافته است. ما در انجام مأموریت اول به لحاظ کمی رشد کافی داشتهایم و باید به مرحله کیفیت وارد شویم.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با برشمردن پتانسیلهای عظیم منطقه یزد و اردکان اظهار امیدواری کرد: مجموعه آموزش عالی استان در حل چالشها و برآورده کردن موانع توسعه الگویی برای سایر دانشگاههای کشور باشد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.