کد خبر:۷۳۳۷۵۵
معاون وزیر آموزش و پرورش:

ستاد همکاری‌ها فرصتی مغتنم برای کاربردی کردن آموزش و پرورش است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش را فرصتی مغتنم برای توسعه آموزش‌های کاربردی در آموزش و پرورش دانست.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی الهیار ترکمن در نشست مشترک با دبیر و معاونان ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش گفت: اولین نقدی که می‌توان به آموزش و پرورش وارد کرد کاربردی نبودن این نوع آموزش‌هاست چرا که در ۹ سال اول، دانش آموزان هیچ علم کاربردی دریافت نمی‌کنند و اگر ما بتوانیم مفاهیم را تغییر دهیم، رفتار‌های مختلف شکل می‌گیرد و به مرحله‌ای از هدایت دست پیدا می‌کنیم.

وی افزود: واکنش‌های فردی بعد از تمام رفتار‌های ما تحت تاثیر قرار می‌گیرد و اگر بتوانیم این مفاهیمی برگرفته ازمنابع دینی و ارزشی را درون سیستم آموزش رسمی خود وارد کنیم به آثار و برکات ارزشمندی دست خواهیم یافت.

الهیار ادامه داد: مفاهیم و ارزش‌های دینی اگر به شکل عامه فهم و کاربردی وارد سیستم شود وزارتخانه تغییر رویه می‌دهد و در بدنه آموزش و پرورش رقابت‌های فردی، جای خود را به رقابت‌های جمعی و سازنده‌تر می‌دهد.

وی گفت: این موفقیت‌ها در سایه همکاری، تعامل و هم‌افزایی میان حوزه و آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و امید داریم با تقویت همه جانبه ستاد همکاری‌ها به اقدامات علمی و عملی‌تری دست یابیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به گزارش عملکرد دبیرخانه ستاد همکاری‌ها در ستاد و صف، بیان کرد: گزارش ارزشمندی از سوی مسئولان دبیرخانه ستاد ارائه شد و امیدواریم بتوانیم با تقویت همه جانبه آن شاهد رشد روزافزون تری باشیم.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار