معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم امکان توسعه برای بار جادهای گفت: به منظور حفظ محیط زیست و مسائل اقتصادی و اجتماعی، توسعه ریلی و قطار حومهای را در دستور کار قرار دارد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهرام آدمنژاد عصر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات خطوط راهآهن در شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه باید در حومه شهرهای بزرگ تصمیمات بزرگی نیز گرفته شود اظهار داشت: شهرهای حومه تبعات بسیاری را از افزایش قیمتها و تغییراتی که در اقتصاد کشور صورت میگیرد به واسطه همجواری با شهرهای بزرگ همچون تهران متحمل میشوند و معمولاً امکان حذف همه این تبعات نیز وجود ندارد، اما میتوان با نگاه مهربانانهتر به آنان کمک کرد.
وی با تأکید بر لزوم توسعه ریلی کشور بیان کرد: بار جادهای به دلایل بسیار زیاد امکان توسعه ندارد و ناچار هستیم به منظور حفظ محیط زیست و مسائل اقتصادی و اجتماعی، توسعه ریلی و قطار حومهای را در دستور کار قرار دهیم که شهرستان اسلامشهر نیز به لحاظ نزدیکی به شهر تهران از این ویژگی مستثنی نیست.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید ایمنی مسیر ریلی را با ممیزی بیشتری انجام داد افزود: در قوانین ایمنی حریم راه و راهآهن شاید همه موارد و خواستههای مردم در این قانون دیده نشود و باید کمکهای بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
آدمنژاد ضمن اعلام خبر تبدیل ایستگاه راهآهن اسلامشهر به پارک لجستیک یا بندر خشک عنوان کرد: ایستگاه آپرین دارای ظرفیت خوبی است و با توجه به تولیدات و کارگاهها و هزینه سرزمینی که در مورد مغازه، شرکت و کارگاه دارد، ذاتاً در حال تبدیل شدن به وضعیتی لجستیک است که وظیفه تجمیع زیرساختهای آن با دولت میباشد.
وی سپس با اشاره به اینکه اساساً باید به سمت تجمیع درست و شناسهدار و هوشمند مغازهها پیش رویم خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه شاید در چند سال آینده اساس ارتباط اقتصادی مردم با مغازهها تغییر پیدا کند، نیازمند لجستیک هوشمند هستیم و منطقه اسلامشهر میتواند این زیرساخت را برای توسعه داشته باشد و لجستیک آپرین یا بندر خشک حتماً در توسعه و اشتغال این منطقه میتواند بسیار حائز اهمیت باشد.