
کد خبر:۷۴۸۴۲۹
به مناسبت روز مهندس؛
نخستین مسابقه پژوهشنمایی با شرکت ۷ رشته مهندسی در دانشگاه فردوسی برگزار شد
دبیر شورای راهبردی دانشگاه سبز دانشگاه فردوسی گفت: نخستین مسابقه پژوهشنمایی با هدف نزدیک شدن ایدهها به بازار و فروش ایده با شرکت دانشجویان ارشد و دکتری ۷ رشته مهندسی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، نخستین مسابقه پژوهش نمایی با هدف نزدیک شدن ایدهها به بازار و فروش ایده روز گذشته به مناسبت روز مهندس در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
سید یاسر بنیهاشمی، دبیر شورای راهبردی دانشگاه سبز دانشگاه فردوسی در حاشیه برگزاری مسابقهی پژوهشنمایی گفت: در این مسابقه از دانشجویان ارشد و دکتری ۷ رشته مهندسی خواستیم تا پروژههایشان را در قالب پوستر ارائه کرده و در معرض تماشای دانشجویان، داوران و اساتید دانشگاه فردوسی قرار دهند که این پوسترها و پروژهها توسط این افراد، داوری شده و به دانشجویان برتر هدیهای اعطا خواهد شد.
بنیهاشمی در خصوص اهداف برگزاری مسابقه پژوهشنمایی توضیح داد: یکی از اهداف این مسابقه این است که اساتید با حوزههای کاری یکدیگر در دانشگاه آشنا شده و همکاری بین رشتهای شکل گیرد. همچنین دانشجویان میتوانند موضوعات انتخابی خود را باتوجه به تخصص و حوزه کاری اساتید انتخاب کنند. سومین هدف را میتوان این موضوع عنوان کرد که صنعت متوجه ایدهها و طرحهای اساتید و دانشجویان دانشکده مهندسی میشود و میتواند نیازهای خود را از میان آنها برطرف کند.
دبیر شورای راهبردی دانشگاه سبز دانشگاه فردوسی اضافه کرد: همچنین خود دانشجویان میتوانند مهارتی پیدا کنند تا ایده تخصصی خود را بفروشند یا اهمیت آن را به مخاطب عام منتقل کرده و آنها را جذب کنند.
وی خاطرنشان کرد: ایدههای این پوسترها و پروژهها بیشتر در حوزه مهندسی است و به نوعی بازاریابی نیز محسوب میشود تا بازخوردهایی از طرف صنعت دریافت کنند و بتوانند ایدههای خود را به فروش بگذارند.
بنی هاشمی در پایان گفت: داوران این مسابقه از پیشکسوتان گروه مهندسی هستند که سه اثر را به عنوان آثار برتر انتخاب میکنند.
بنیهاشمی در خصوص اهداف برگزاری مسابقه پژوهشنمایی توضیح داد: یکی از اهداف این مسابقه این است که اساتید با حوزههای کاری یکدیگر در دانشگاه آشنا شده و همکاری بین رشتهای شکل گیرد. همچنین دانشجویان میتوانند موضوعات انتخابی خود را باتوجه به تخصص و حوزه کاری اساتید انتخاب کنند. سومین هدف را میتوان این موضوع عنوان کرد که صنعت متوجه ایدهها و طرحهای اساتید و دانشجویان دانشکده مهندسی میشود و میتواند نیازهای خود را از میان آنها برطرف کند.
دبیر شورای راهبردی دانشگاه سبز دانشگاه فردوسی اضافه کرد: همچنین خود دانشجویان میتوانند مهارتی پیدا کنند تا ایده تخصصی خود را بفروشند یا اهمیت آن را به مخاطب عام منتقل کرده و آنها را جذب کنند.
وی خاطرنشان کرد: ایدههای این پوسترها و پروژهها بیشتر در حوزه مهندسی است و به نوعی بازاریابی نیز محسوب میشود تا بازخوردهایی از طرف صنعت دریافت کنند و بتوانند ایدههای خود را به فروش بگذارند.
بنی هاشمی در پایان گفت: داوران این مسابقه از پیشکسوتان گروه مهندسی هستند که سه اثر را به عنوان آثار برتر انتخاب میکنند.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.