مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ دستورالعمل تطبیق کارنامههای تحصیلی دورههای آموزش متوسطه با نظام آموزشی جدید (۳،۳،۳،۳) در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عباس سلطانیان در جلسه معاونان، کارشناس مسئولان و کارشناسان دفتر آموزش متوسطه نظری به اهمیت برنامهمحوری و حرکت بر مسیر برنامه اشاره کرد و سیاست مدرسهمحوری را مهمترین سیاست وزارت آموزش و پرورش برای توانمندسازی مدارس دانست. وی گفت: مدرسهمحوری، فرهنگ حاکم بر مدارس را تغییر میدهد و جو جدیدی از روابط و همکاری گروهی، ارتباطات بین فردی، مشارکتجویی، مسئولیتپذیری و پاسخگویی متعهدانه و حرفهای شدن افراد را به دنبال دارد که نتیجه آن ایجاد محیط یادگیری مطلوبتر، بانشاطتر و پویاتر است.
وی به برنامههای سال ۹۸ وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در این بخشنامه عنوان ۳۰ برنامه معاونت آموزش متوسطه که مطابق برنامههای اجرایی سند تحول در طول برنامه ششم توسعه است، تهیه شده و به همراه چارچوب تفصیلی، شناسنامه برنامه و برشهای استانی اهداف کمی مورد انتظار برای تحقق برنامهها، به همه استانهای کشور ابلاغ شده است.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در ادامه به ضرورت تغییر و بازنگری در شیوه نظارت بر عملکرد ادارات تکنولوژی و گروههای آموزشی اشاره و از اهتمام جدی رؤسای تکنولوژی و گروههای آموزشی و دبیرخانههای کشوری در اجرای طرحها و برنامههای کیفیتبخشی قدردانی کرد.
سلطانیان همچنین بر ضرورت افزایش نظارت بر امور آموزشی استانها، اهتمام جدی در توزیع متوازن شاخهای و رشتهای، اجرای مطلوب برنامه تعالی مدیریت مدرسه در دبیرستانها، تحلیل نتایج ارزیابی از پژوهشسراهای دانشآموزی برای شناسایی و رفع آسیبها، توسعه کمی و کیفی مدارس علوم و معارف اسلامی، بازنگری در دستورالعملها و شیوهنامهها تاکید کرد و گفت: دستورالعمل تطبیق کارنامههای تحصیلی دورههای مختلف آموزش متوسطه با نظام آموزشی جدید (۳،۳،۳،۳) تهیه شده و به زودی به استانهای کشور ابلاغ خواهد شد.