معاون برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش هیج اغماضی نسبت به خشونت در مدارس ندارد؛ برای تنبیه معلمان آییننامه مشخصی وجود دارد.
علی الهیار ترکمن معاون برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در پاسخ به سوال که خشونتها در مدارس را چگونه ارزیابی میکنید گفت: موضوع تنبیه بدنی دانش آموزان و اعمال خشونت در مدارس قطعا یکی مسایلی است که مورد تایید وزارت آموزش و پرورش نبوده و همواره مزمت این کار مورد تاکید بوده است.
وی ادامه داد:، اما باید تحلیل این موضوع را فراتر از آموزش و پرورش نگاه کنیم اگر معلمی در یک مدرسه مرتکب یک خشونتی میشود که قطعا مورد تایید نیست و براساس مقرارات فعلی با آن برخورد خواهد شد، ولی این معلم جزء نظام اجتماعی ما است و برخی از مشکلات و معضلات اجتماعی ناخواسته به نظام آموزشی کشیده میشود، همه دستگاههایی که تاثیر گذار هستند باید در این مساله ورود پیدا کنند، تمام مسوولان در موضوع جلوگیری از اعمال خشونت در مدارس و جامعه و وظیفه دارند در کنا رآموزش و پرورش حضور داشته باشند و اقدامات لازم را انجام دهند تا با استفاده از آن سازوکارهایی که قانون به آنها اجازه داده کمک بکنند تا خشونت در جامعه مدیریت شود.
الهیار تصریح کرد: اگر موضع خشونت درست مدیریت شود قطعا این ماسئلی که گاه و بیگاه مشاهده میشود و در رسانهها شاهد آن هستیم از بین میرود و زمینه بروز پیدا نمیکنند.
وی با اشاره به وظیفه آموزش و پرورش در موضوع خشونت اضافه کرد: یکی از وظایف ما در دانشگاه فرهگیان حتی در دورههای بازآموزی و ضمن خدمت فرهنگیان اجرا میکنیم همین موضوع مدیریت خشم است که در چنینن شرایطی در کلاس درس و دورههای مختلف تحصیلی انجام نگیرد؛ قطعا بر اساس مقرارت موجود که داریم با هر کس که مرتکب چنین خطایی شد برخورد میشود و صرف نظر از جنبه عمومی که از طرف اولیای دانش آموزان قابل پیگیری است در داخل وزارت خانه هم بر اساس قانون برخورد خواهیم کرد.
الهیار بیان کرد: آموزش و پرورش هیج اغماضی نسبت به خشونت در مدارس ندارد، برای تنبیه معلمان آیین نامه مشخصی وجود دارد از تذکر کتبی، شفاهی و درج در پرونده هست تا انفصال از خدمت که با توجه به شدت و حددتی که وجود دارد و یا علت حادثه تنبیه اعمال خواهد شد.
تنبیه فیزیکی شاید روش مناسبی برای تربیت و پروروش نباشه، اما تا وقتی انسان هایی در رئوس هرم آموزشی جای دارند که ادب و فهم درست صحبت کردن رو خدا ازشون گرفته باید منتظر مشکلات بسیار بیشتر و جدی تری در نظام آموزشی کشورمون باشیم.
"برای تنبیه معلمان آیین نامه مشخصی وجود دارد"
راجع به هر قشر دیگه ای هر کسی بخواد انتقادی انجام بده، مثلا پزشک ها، باید ساعت ها مقدمه بچینه و تصریح کنه که منظور نقد یک عده ی بسیار کم هستند و مقام پزشکی بسیار بالا تر از این حرف هاست و غیره.
اما این فرد و هم دیدگاهیانش حتی در گفتارشون از لفظ معلمان خاطی استفاده نمی کنند...
در تنگنای حیرتم از نخوت رقیب
یا رب مباد آن که گدا معتبر شود
متاسفانه افراد سر کار ما هنوز با معیارهای اهل بیت و امام و رهبری فاصله دارن. چه جایگاهی که در اسلام برای اموزگار علم قائل شده اند و چه جایگاهی پرورندگان در کشور ما دارند...
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
"برای تنبیه معلمان آیین نامه مشخصی وجود دارد"
راجع به هر قشر دیگه ای هر کسی بخواد انتقادی انجام بده، مثلا پزشک ها، باید ساعت ها مقدمه بچینه و تصریح کنه که منظور نقد یک عده ی بسیار کم هستند و مقام پزشکی بسیار بالا تر از این حرف هاست و غیره.
اما این فرد و هم دیدگاهیانش حتی در گفتارشون از لفظ معلمان خاطی استفاده نمی کنند...
در تنگنای حیرتم از نخوت رقیب
یا رب مباد آن که گدا معتبر شود
متاسفانه افراد سر کار ما هنوز با معیارهای اهل بیت و امام و رهبری فاصله دارن. چه جایگاهی که در اسلام برای اموزگار علم قائل شده اند و چه جایگاهی پرورندگان در کشور ما دارند...