آخرین اخبار:
کد خبر:۷۸۸۲۷۴
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بندر انزلی:

۴۱ سرفصل جدید و برنامه درسی کاردانی پیوسته از مهرماه ارائه می‌شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: هفته گذشته ۴۱ سرفصل جدید و برنامه درسی کاردانی پیوسته مورد تصویب قرار گرفت که از سال تحصیلی جدید ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشوردر مراسم افتتاح همزمان ۳۴ پروژه عمرانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در بندرانزلی، مطرح کرد: یکی از اصلی‌ترین تعاریف کیفیت آموزشی، بحث اقتصاد آموزش عالی است.

صالحی عمران تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین آموزش‌هایی که می‌تواند، آموزش عالی را به توسعه و رشد اقتصادی ارتباط دهد و نزدیک کند، توجه به آموزش‌های عالی مهارتی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه آموزش عالی مهارتی می‌تواند معنای جدیدی از کیفیت آموزش عالی را ارائه کند، تاکید کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر اساس سیاست کلان آموزش عالی، هم اهداف کمی آموزش‌های مهارتی و هم اهداف کیفی آموزش‌های عالی را مد نظر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه توجه به اهداف کیفی آموزش‌های مهارتی برای ما مهم‌تر است، افزود: دوست نداریم دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم دچار چالش‌های بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دیگر شود.

صالحی عمران برنامه‌ها و محتوای درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را یکی از مهمترین عناصر نرم‌افزاری در بهبود کیفیت آموزش عالی کشور دانست و گفت: علاوه بر این، توجه به اعضای هیئت علمی و روش‌های نوین آموزشی از دیگر موارد بهبود کیفیت آموزش است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای جزء معدود دانشگاه‌هایی است که اختیار مستقل برنامه‌ریزی آموزشی و درسی را دارد، افزود: هفته گذشته ۴۱ سرفصل جدید و برنامه درسی کاردانی پیوسته مورد تصویب قرار گرفت که از سال تحصیلی جدید ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرفصل‌های جدید درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ماحصل وقت زیاد و ارزشمند کمیته‌های تخصصی است، تاکید کرد: اساس برنامه‌ریزی درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با رویکرد اقتصاد آموزش و شغل و حرفه است.

صالحی عمران توانمندسازی اعضای هیئت علمی برگزاری دوره‌های تخصصی برای این اعضا را از برنامه‌های دیگر دانشگاه دانست و گفت: سرفصل‌های جدید درسی، تجهیزات جدیدی نیز می‌خواهد که نیازمند حمایت هستیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک هزار و ۳۰۰ کارگاه، آزمایشگاه و محیط عملی دارد، خاطرنشان کرد: این کارگاه و آزمایشگاه‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری از سوی دولت و بخش خصوصی دارد.

وی اظهار کرد: رشد اقتصادی در هر کشور توسعه یافته به دنبال آموزش‌های مهارتی بوده است و ما باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشیم.

صالحی عمران با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲۰ پروژه عمرانی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد، بیان کرد: تعدادی از این پروژه‌ها از ۱۰ سال قبل و به دوره نوسازی مدارس می‌رسد که طی سال گذشته و امسال به بهره‌برداری رسیده است.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار