
کد خبر:۷۹۹۵۵۰
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی:
تعداد تاکسیهای فرسوده تا سال ۱۴۰۰ معادل ۷۵ درصد ناوگان فعلی خواهد بود
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور، گفت: تعداد تاکسیهای فرسوده کشور تا سال ۱۴۰۰ به ۲۴۲ هزار دستگاه میرسد که معادل ۷۵ درصد ناوگان فعال فعلی کشور خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مرتضی ضامنی در مراسم امضای تفاهمنامه نوسازی ناوگان حملونقل عمومی و تحویل خودروهای تاکسی مطابق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور داریم که این رقم تا پایان سال به ۱۹۲ هزار دستگاه میرسد و تا سال ۱۴۰۰ به ۲۴۲ هزار دستگاه خواهد رسید که معادل ۷۵ درصد ناوگان فعال فعلی کشور خواهد بود.
وی با اشاره به از رده خارج شدن ۷۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور و جایگزینی ۶۴ هزار دستگاه خودرو، گفت: مشکلاتی در حوزه تولید اتفاق افتاد که فرایند نوسازی را کند کرد. در این مورد افزایش ۱۰۰ تا ۱۱۰ درصدی قیمت خودرو و کافی نبودن تسهیلات اولیه و مشکلات ایران خودرو در حوزه تولید از جمله مهمترین این موانع بود.
ضامنی توضیح داد: ایران خودرو نمیتواند برنامه منظمی در حوزه تولید به ما ارائه دهد و همین مسأله باعث شد تا طی دو سال گذشته نوسازی ناوگان تاکسیرانی با مشکل مواجه شود.
به گفته مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور، با اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر میتوان اضافه پرداخت لازم بابت افزایش قیمت خودروها را تأمین کرد و طبق این قانون با انجام تغییراتی در سمند پای گازسوز، مشکل تأمین تسهیلات برای این بخش برطرف شده است.
وی از ایران خودرو خواست تا تمرکز خود را بر تولید سمند پایه گازسوز بگذارد.
وی با اشاره به از رده خارج شدن ۷۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور و جایگزینی ۶۴ هزار دستگاه خودرو، گفت: مشکلاتی در حوزه تولید اتفاق افتاد که فرایند نوسازی را کند کرد. در این مورد افزایش ۱۰۰ تا ۱۱۰ درصدی قیمت خودرو و کافی نبودن تسهیلات اولیه و مشکلات ایران خودرو در حوزه تولید از جمله مهمترین این موانع بود.
ضامنی توضیح داد: ایران خودرو نمیتواند برنامه منظمی در حوزه تولید به ما ارائه دهد و همین مسأله باعث شد تا طی دو سال گذشته نوسازی ناوگان تاکسیرانی با مشکل مواجه شود.
به گفته مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور، با اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر میتوان اضافه پرداخت لازم بابت افزایش قیمت خودروها را تأمین کرد و طبق این قانون با انجام تغییراتی در سمند پای گازسوز، مشکل تأمین تسهیلات برای این بخش برطرف شده است.
وی از ایران خودرو خواست تا تمرکز خود را بر تولید سمند پایه گازسوز بگذارد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.