تارا با اشاره به اینکه یکی از پیچیدهترین کارهای ارائه شده در حوزه خدمات الکترونیک مربوط به حوزه سلامت و بلاخص بیمه الکترونیک میشود، اظهار کرد: تا کنون به ۵ هزار قاعده در راستای مدیریت منابع مالی، اصلاح رفتار تجویز کننده و خدمات سلامت، اصالت و تایید دارو و تایید خدمات دست یافته ایم.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید محمود تارا بعد از ظهر دوشنبه در همایش تجلیل از فعالان عرصه سلامت استان کردستان، اظهار داشت: اساسا نقطه شکست انسان زمانی رخ خواهد داد که حجم کارها در واحد زمان از استاندارد خود بالا رود تا آنجایی که انسان از عهده انجام آنها عاجز بماند که در این موقع میتوانیم به سراغ خدمات الکترونیک برویم که از آن در حوزه سلامت بعنوان سلامت الکترونیک یاد میشود.
تارا با اشاره به اینکه سازمان در حوزه سلامت الکترونیک حذف نمیشود لیکن تمام چرخههای سازمان بصورت الکترونیکی در خدمت جامعه است، گفت: در دنیا هیچ کشوری به صورت ۱۰۰ درصد خدمات الکترونیکی ندارند، ولی کشورهای غربی و توسعه یافته به نسبت سایر کشورها در انجام این امر گامی جلوتر هستند.
وی با بیان اینکه این حرکت در بیمه سلامت شروع شده است، افزوده: در راستای الکترونیکی کردن فرایند بیمه سلامت قبل از ثبت نام افراد، باید جهت صحت وبررسی تابعیت، تصویر شخص، شماره موبایل، آدرس و کدپستی از سازمانهای مربوطه اطلاعات لازم استعلام گردد که این امر بر عهده وزارت رفاه میباشد.
تارا گفت: بعد از چک کردن اطلاعات قبل از ثبت نام به مرحله تعیین تعرفه و تعیین دفترچه خواهیم رسید و با مراجعه به پزشک نحوه تعریف بسته بیمهای و طرف قرارداد بودن پزشک و کارهایی از این دست مورد بررسی قرار میگیرد.
وی با اشاره به اینکه یکی از پیچیدهترین کارهای ارائه شده در حوزه خدمات الکترونیک مربوط به حوزه سلامت و بلاخص بیمه الکترونیک میشود، اظهار کرد: تا کنون به ۵ هزار قاعده در راستای مدیریت منابع مالی، اصلاح رفتار تجویز کننده و خدمات سلامت، اصالت و تایید دارو و تایید خدمات دست یافته ایم.
وی اظهار داشت: در اهداف چند لایهای سازمان الکترونیکی پایینترین لایه به حذف دفترچه مربوط میشود که این امر نیز بصورت غیر مستقیم بر صرفه جویی و حفظ منابع زیست محیطی نیز تاثیر گذار است.
تارا به اهمیت ورود قبل از هزینه کرد اشاره نمود و اذعان داشت: یکی از مهمترین اهداف سازمان الکترونیکی سلامت این است که چشم و گوش سازمان بر هزینههای صرف شده در بیمارستان، داروخانه، آزمایشگاه و مطب و... باز خواهد شد و امید است تا پایان سال ۱۴۰۰ این حرکت مسمر ثمر را به اتمام برسانیم.
مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور با تاکید بر نقش نیروهای بیمه سلامت و علوم پزشکی و مسئولان متولی در این حرکت ملی و استانی، افزود: خدمات الکترونیکی سلامت یک حرکت فرهنگی، رفتاری و اجتماعی است و آی تی نیز به عنوان ابزار در خدمت این حرکت ملی و استانی است تا آنها را نقش دهیم و به مردم جامعه چگونگی استفاده از این خدمات را یاد دهیم.
تارا با بیان اینکه بر اساس پایش پیشرفت تمام استانهای کشور در حوزه سلامت الکترونیک، کردستان بسیار متفاوت با استانهای دیگر عمل کرده است، افزود: انجام این حرکت بزرگ در بازه زمانی کم نشان از هم پارچگی استان و تلاش مدیران و نیروهای استان است و این سبب شد تا استان کردستان در زمره گروه اصلی پایش کشور قرار گیرد.
وی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از مدیران و نیروهای زحمت کش بیمه سلامت کردستان، اظهار کرد: امید است بتوانیم از این چرخهها استفاده نموده و باحمایت مدیرعامل محترم سازمان این حرکتها با سرعت بیشتری پیش روند، زیرا میتوانند کل کشور را به سمت پیشرفت سوق دهند.