
حسنپور: رفتار مردم ایران در جنگ ۱۲ روزه قابل پیشبینی نبود/ روایت گفته نشده فداکاری کامیون داران در جنگ + فیلم

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، غلامرضا حسنپور رئیس سازمان بسیج اصناف، بازارایان و فعالان اقتصادی کشور در در گفتوگو با خبرنگار SNNTV در رابطه با مشارکت اقتصادی اصناف در جنگ ۱۲ روزه گفتگو کرد.
رفتار مردم ایران در ایام جنگ ۱۲ روزه، برای بسیاری قابل پیشبینی نبود
رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور گفت: به عنوان مثال در دماوند نانواییها به صورت خودجوش، شبانهروز فعالیت میکردند و هیچگاه احساس کمبود در هیچ نقطهای از کشور ایجاد نشد و این اتفاق مصداق پیروزی مردم بود.
کامیونداران در ایام جنگ ۱۲ روزه پای کار بودند
وی افزود: در اوج جنگ تردد کامیونها به ۴ هزار عدد رسید و دوتا از پمپ بنزینها را برای کامیون های حامل مواد غذایی ایجاد کردیم.
حسنپور اضافه کرد: هر جا مشکلی پیش میآمد، قرارگاه شهید سلامی وارد عمل میشد و مشکل را برطرف می کرد و دست کامیون داران را میبوسیم خیلی همراهی کردند و پای کار بودند.
کدام صنعت بیشتر پتانسیل سرمایهگذاری دارد؟
رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور تصریح کرد: یکی از اهداف قرارگاه شهید سلامی، پرداختن به شعار سال است و باید برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه برنامه ریزی کنیم و صنایع مختلفی از جمله صنایع دستی، نساجی و مبل و چوب ظرفیت سرمایهگذاری دارند.
با استفاده از سامانه تجار امین شفافسازی بازار محقق میشود
وی ادامه داد: با استفاده از رصد سامانه تجار امین قیمت کالا کنترل شد مثلا مردم میتوانند در پایتخت برنج را با قیمت ۶۵ هزارتومان بخرند و در این سامانه سیستم هوشمندی استفاده کردیم تا افرادی که خرید کردهاند، شماره تماس و کد ملی آنها ثبت شود.
حسنپور گفت: در بخشهایی از پایتخت، فروشگاههایی وجود دارد که به این سامانه متصل شدند و در حال حاضر نیز میتوان به صورت اینترنتی خرید کرد و این سیستم هوشمند رصد کالا از تولید تا رسیدن به دست خریدار را به عهده دارد و به آقای عارف نامه زدیم تا دولت به شبکه امین که توسط کسبه ایجاد شده اعتماد کند.
یک پنجم اصناف را واحدهای تولیدی کوچک تشکیل دادهاند
رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور گفت: ۶۰۰ هزار از ۳ میلیون اصناف، واحدهای تولیدی کوچک هستند که موفق عمل کردند و به عنوان مثال کفشهای ورزشی ما با برخی نمونههای خارجی رقابت میکند و اگر سرمایهگذاران بر روی این نمونهها تمرکز کند و بازاریابی آن را انجام دهد، قطعا موفق خواهیم شد.
وی افزود: واحدهای کوچک در نقاط مختلف کشور به خوبی فعالیت میکنند به عنوان مثال ملایر، پایتخت مبل و منبت شناخته شده و قم در تولید کاپشن به خوبی عمل کرده است.
سامانه«بازار رصد» پل ارتباطی مصرف کننده و تولید کننده
حسنپور اضافه کرد: سامانه «بازار رصد» را با ۳ هدف راه اندازی کردیم و یک اینکه اگر شکایتی دارند مردم، در آن ثبت کنند و اگر دانشجویان و... پیشنهادی برای برون رفت از مشکلات دارند، اعلام کنند و همچنین اگر سرمایهگذاری تمایل به همکاری دارد، در آن سامانه اعلام کند.
عوامل موفقیت کشور در جنگ ۱۲ روزه از زبان رییس بسیج اصناف
رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور افزود: سه مورد در این جنگ موضوع مهمی بود. موضوع اول، عامل نظامی در کشور که در این جنگ موفق بود و عامل دوم، رسانه و امثال خانم امامی که بسیار موثری بودند و موضوع سوم، بحث اقتصاد کشور بود و این ۳ عامل در شکست رژیم صهیونیستی بسیار مهم بود.
روایت گفته نشده فداکاری کامیون داران در جنگ ۱۲ روزه
وی یادآور شد: کامیون داران مثل خون در رگهای کشور هستند و قبل از جنگ اعتراضاتی داشتند اما در این ایام پای کار آمدند و در دوران جنگ سال ۶۲ کامیونداران حماسه آفریدند و امسال نیز تاریخ تکرار شد.
در حال تکمیل ...