کد خبر:۸۰۶۸۱۴
معاون وزیر راه: ۳ کریدور از ۵ کریدور مهم اتصال شرق آسیا به اروپا از ایران میگذرد
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ۵ کریدور مهم در اتصال شرق آسیا به اروپا، ۳ کریدور از ایران عبور میکند، گفت:راهآهن میانه- تبریز یکی از بخشهای مهم این کریدورهای ترانزیتی است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی از افتتاح راهآهن میانه- بستانآباد در روز دوشنبه با حضور رییس جمهور خبر داد.
وی گفت: با اتصال ۴ مرکز استان جدید به شبکه ریلی کشور طی دو سال گذشته، یکی از مهمترین اهداف دولت در توسعه شبکه ریلی کشور محقق شد و اتصال استان آذربایجان شرقی از مسیر میانبر به شبکه راه آهن کشور نیز در راستای این هدف صورت گرفته است.
وی بیان کرد: این خطآهن با هدف دسترسی آسان و سریع بخشهای شمال غربی کشور به تهران و کاهش حدود ۱۱۴ کیلومتری مسیر راه آهن موجود احداث شده است که زمان سفر را ۵.۵ ساعت کاهش میدهد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اهمیت این خط ریلی در ترانزیت بینالمللی اظهار داشت: از پنج کریدور مهم در اتصال شرق آسیا به اروپا، سه کریدور مهم از ایران عبور میکند و راهآهن میانه- تبریز یکی از بخشهای مهم این کریدورها است که از مرزهای شمال شرق و جنوب شرق کشور تا غرب آسیا و اروپا امتداد پیدا میکند.
خادمی این مسیر ریلی را از شریانهای اصلی شبکه راهآهن سراسری در منطقه شمالغرب و کریدور ترانزیت ریلی شرقی- غربی کشور معرفی کرد و اظهار داشت: با تکمیل شدن این مسیر ریلی و اتصال به کشور ترکیه و اروپا در واقع مسیر ریلی جاده ابریشم تکمیل خواهد شد؛ بنابراین گزارش راهآهن میانه-بستان آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر بخشی از راهآهن میانه-تبریز است که از ایستگاه موجود راهآهن میانه شروع شده و با گذر از مسیری کوهستانی از شهرهای ترکمانچای و تیکمه داش عبور کرده و به ایستگاه راهآهن بستانآباد متصل میشود.
وی گفت: با اتصال ۴ مرکز استان جدید به شبکه ریلی کشور طی دو سال گذشته، یکی از مهمترین اهداف دولت در توسعه شبکه ریلی کشور محقق شد و اتصال استان آذربایجان شرقی از مسیر میانبر به شبکه راه آهن کشور نیز در راستای این هدف صورت گرفته است.
وی بیان کرد: این خطآهن با هدف دسترسی آسان و سریع بخشهای شمال غربی کشور به تهران و کاهش حدود ۱۱۴ کیلومتری مسیر راه آهن موجود احداث شده است که زمان سفر را ۵.۵ ساعت کاهش میدهد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اهمیت این خط ریلی در ترانزیت بینالمللی اظهار داشت: از پنج کریدور مهم در اتصال شرق آسیا به اروپا، سه کریدور مهم از ایران عبور میکند و راهآهن میانه- تبریز یکی از بخشهای مهم این کریدورها است که از مرزهای شمال شرق و جنوب شرق کشور تا غرب آسیا و اروپا امتداد پیدا میکند.
خادمی این مسیر ریلی را از شریانهای اصلی شبکه راهآهن سراسری در منطقه شمالغرب و کریدور ترانزیت ریلی شرقی- غربی کشور معرفی کرد و اظهار داشت: با تکمیل شدن این مسیر ریلی و اتصال به کشور ترکیه و اروپا در واقع مسیر ریلی جاده ابریشم تکمیل خواهد شد؛ بنابراین گزارش راهآهن میانه-بستان آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر بخشی از راهآهن میانه-تبریز است که از ایستگاه موجود راهآهن میانه شروع شده و با گذر از مسیری کوهستانی از شهرهای ترکمانچای و تیکمه داش عبور کرده و به ایستگاه راهآهن بستانآباد متصل میشود.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.