وحید جلیلی در دیدار از نخستین نمایشگاه کارآفرینی «میدون» گفت: وظیفه رسانه این است که افراد خلاق و مستعد را با سرمایه گذاران آشنا کند و میدون توانست جریان سازی موفقی در فرهنگ اقتصادی رقم بزند.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ستاد خبری نمایشگاه کارآفرینی «میدون»، وحید جلیلی، از چهرههای فعال جبهه انقلاب فرهنگی از نخستین نمایشگاه کارآفرینی «میدون» دیدار کرد.
وی برپایی نمایشگاه کارآفرینی میدون را اتفاق خوبی توصیف کرد و گفت: اکنون که درگیر جنگ اقتصادی هستیم، باید در هر شهری یک نمایشگاه کارآفرینی به این صورت برگزار شود. یکی از مهمترین کارهایی که صدا و سیما میتواند انجام دهد این است که کارآفرین و سرمایه گذار را به یکدیگر برساند. کار رسانه این است که نیروی کار و انسان نخبه و خلاق را به هم برساند. در برنامه میدون و سایت میدون که سامانه وسیع تری هست، این انفاق رخ داد.
جلیلی دامه داد: غرفههایی که بازدید کردم خیلی شوق انگیز و الهام بخش بود. هرکدام از این غرفهها برای خودشان ارزش افرین هستند و ما امروز نیاز داریم که این کارآفرینان را الگوی افرادی که سرگردان هستند، اما استعداد دارند یا سرمایه مالی دارند نمیدانند در کجا و چگونه سرمایه گذاری کنند قرار دهیم. اگر نمونههایی از این کارآفرینان که در این نمایشگاه امروز دیددم، توسط رسانههای ما معرفی شوند، یک جریان سازی موثری در جهت ارتقای فرهنگ اقتصادی به وجود خواهد آمد.
وی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در سفارت سابق آمریکا گفت: این وجه نمادین مهم است. همین اخیرا رهبر معظم انقلاب در دیدار هفته بسیج فرمودند که یکی از مهمترین ویژگیهای انقلاب اسلامی این است که تهدید را به فرصت تبدیل میکند. الان هم تحریمها موجب شده است که نگاه به سمت محصولات داخلی و کشاورزی داخلی جلب شود. فرایند تبدیل تهدید به فرصت جدیتر گرفته میشود و اشاالله زمینهای برای شکوفایی ایران در قرن جدید خواهد بود.