مدیر کل حمل ونقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: ساماندهی نصب راهبندهای پیاده روها در سطح مناطق ۲۲ گانه به منظور حفظ ایمنی، آسایش عابرین پیاده و جلوگیری از سد معبر صورت گرفت.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسین حسینی نژاد درباره پیادهراههای پایتخت و ساماندهی آن اظهارداشت: مدتهاست تردد در پیاده روها برای بسیاری از شهروندان مشکل ساز شده است و مشکلاتی همچون توقف و گاهی تردد وسایل نقلیه سبک خودروهای سواری شخصی و وانت بارها امنیت خاطر شهروندان را به مخاطره انداخته است.
وی گفت: متاسفانه مشکلات مطرح شده و تردد و توقف موتورسیکلتها، عاملی برای ترغیب شهروندان به استفاده از حاشیه خیابان به جای مسیر پیاده رو شده است.
مدیرکل حمل ونقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: متاسفانه پیاده روها در شهرها کارکرد اصلی شان که همان ایجاد پیوند بین شبکه سواره و پیاده است را از دست داده اند از اینرو چندی پیش برابر دستورالعمل نصب راه بند (استاپر) در پیاده روها، وحدت رویهای در نصب راهبندها در سطح مناطق ۲۲ گانه صورت گرفته است.
حسینی نژاد ادامه داد: برابر این دستورالعمل تیرکها و استاپرها به عنوان موانع کاربردی برای خودروها و عابرین و همچنین جدا کردن فضاهای مختلف شهری به کار میروند، که ارتفاع راه بندها و تیرک.ها بین ۴۰ تا ۶۰ سانیتمتر متغیر بوده و در عین حال استقرار آنها در کنار هم با فاصله ۱.۵ متر توصیه شده است تا حداقل عرض حوزه تردد عابرین در پیاده روها رعایت شود.
وی تصریح کرد: اکنون بیش از ۶۱۹ محل و بیش از ۱۰ هزار دستک در سطح مناطق ۲۲ گانه ساماندهی شده و استفاده از رنگهای زنده و شاد در ساماندهی راه بندها در پیاده روها مورد توجه قرار گرفته است.