آخرین اخبار:
کد خبر:۸۳۸۶۲۴

اعلام ۱۲ سیاست سازمان آموزش و پرورش استثنایی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سیاست‌های دوازده‌گانه این سازمان را تشریح کرد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای برنامه‌ریزی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تقدیر از زحمات همکاران آموزش و پرورش استثنایی در ایام قرنطیه، اظهار کرد: همکاران در مدارس در وضعیت بحران کرونا، با استفاده از بستر فضای مجازی مدرسه را به خانه دانش‌آموزان بردند و وقفه‌ای در آموزش دانش‌آموزان با نیاز ویژه ایجاد نشد.

وی تأکید کرد: باید فرصتی را که ایجاد شده غنیمت شماریم و آموزش‌های مجازی به عنوان آموزش‌های مکمل ادامه یابد.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور با بیان اینکه نظام برنامه‌ریزی باید منتج به اجرای برنامه و بهبود عملکرد شود، افزود: طرح و برنامه مطلوب، اجرای مطلوب و ارزیابی مطلوب، زمینه ساز بهبود عملکرد و رویه‌ها می‌شود.

وی گفت: سه بسته تحولی مشتمل بر مدرسه انطباقی، مداخلات بهنگام طلایی و نظام برنامه‌ریزی مشارکت محور در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است که در آن نوآوری، نیاز سازمان و آموزش و پرورش دانش‌آموزان با نیاز ویژه مدنظر قرار گرفته است.

حسینی افزود: دو مورد از برنامه‌های تحولی در شورای معاونین وزارتخانه مصوب و برنامه نظام مشارکت محور نیز به زودی ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه برنامه‌های سازمان تا ۲۰ فروردین نهایی می‌شود، اظهار کرد: با استقرار نظام جامع برنامه‌ریزی و تدوین برش استانی، این برنامه‌ها به استان‌ها و مدارس تسری خواهد یافت.

وی افزود: در راستای نظام برنامه‌ریزی ۱۰ کاربرگ، ۴ برنامه و ۱۸ فعالیت تعریف شده است که باید با پایش و ارزیابی مستمر، این برنامه‌ها اجرایی شوند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تشریح سیاست‌های دوازده‌گانه این سازمان گفت: توسعه، تثبیت و تعمیق عدالت آموزشی، توسعه رویکرد‌های فراگیرسازی آموزش و پرورش دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه، مناسب‌سازی آموزش و پرورش دانش‌آموزان با نیاز ویژه، توسعه مشارکت و ارتباطات در ابعاد درون و برون سازمانی در سطوح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی از جمله این سیاست‌هاست.

وی افزود: جامعه پذیری و اجتماعی شدن سازمان آموزش وپرورش استثنایی، روان‌سازی خدمات و فعالیت‌ها با استفاده از فناوری نوین و اطلاعاتی به منظور تحقق حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع و ارتقای کمی وکیفی خدمات ارائه شده توسط سازمان در ابعاد آموزش و پرورش از دیگر سیاست‌هاست.

حسینی تصریح کرد: ارتقای کیفیت منابع انسانی در حوزه‌های جذب، نگهداشت، سازماندهی، سنجش، استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعاتی و دیجیتالی در تحقق اهداف سازمانی، کاهش تمرکز سازمانی و تفویض اختیار در سطوح استانی، منطقه‌ای به ویژه مدرسه‌ای، نگاه دانش بنیان و پژوهش محور به برنامه‌ریزی‌ها در نظام تصمیم‌گیری و توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای از دیگر اهداف سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.
منبع: فارس
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار