آخرین اخبار:
کد خبر:۸۴۱۴۸۹
یادداشت دانشجویی |

حال بد تعلیم و تربیت این روزها

آیا توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان و تربیت بر اساس نیازهایشان به عدالت نزدیک‌تر است یا اینکه به زعم آقای وزیر با برنامه‌ای تلویزیونی عدالت آموزشی و فرصت‌های برابر برای همه فراهم شده است؟

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ زهرا عزیزخواه* آیا توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان و تربیت بر اساس نیازهایشان به عدالت نزدیک‌تر است یا این که به زعم آقای وزیر با برنامه‌ای تلویزیونی عدالت آموزشی و فرصت‌های برابر برای همه فراهم شده است؟ حال تعلیم و تربیت در مناطق محروم همیشه و مخصوصاً در این روز‌ها خوب نیست!

در شرایطی که مناطق محروم همیشه مورد بی‌مهری‌هایی قرار می‌گرفتند و رفع نیازهایشان اولویتی برای مسئولین نبود، در شرایط فعلی نیز این افراد مغفول‌تر مانده‌اند؛ مسئولینی که جزئیات عالمِ واقع برایشان مهم نیست و سیاست‌هایی را انتخاب می‌کنند که به متن واقعی تعلیم و تربیت بی‌اعتناست. چگونه می‌شود روندی را انتخاب کرد که نقش معلمان را به انتقال‌دهنده‌ی مفاهیم دانشی تقلیل می‌دهد؟

آیا توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان و تربیت بر اساس نیازهایشان به عدالت نزدیک‌تر است یا این که به زعم آقای وزیر با برنامه‌ای تلویزیونی عدالت آموزشی و فرصت‌های برابر برای همه فراهم شده است؟ آیا فرصت برابری برای تعلیم وتربیت وجود دارد؟ و الزام به استفاده از پیام‌رسانی به اصطلاح شاد، افزایش نگرانی افرادی که به آن دسترسی ندارند را به همراه داشته و باعث شرم والدینی شده است که توان تهیه ملزومات آن را ندارند! در کنار این والدین خانواده‌هایی را در نظربگیرید که چندین نفر نیاز به استفاده از این لوازم دارند، ولی نبود تعداد کافی آن باعث تداخلاتی شده است.

شرایط فعلی می‌طلبید در جهت کاهش نگرانی و دغدغه والدین و معلمان اقدام شود و معلمان بیشتر در جهت مرور آموخته‌ها و ارتباط‌گیری با دانش‌آموزان می‌گذراندند؛ والدین و دانش‌آموزانی که چندین وقت است نگران امتحانات و کنکوراند و نیاز است سریع‌تر در جهت کاهش سردرگمی‌ها شفافیت‌هایی عادلانه صورت گیرد. در وضعیتی که شرایط آموزش به گونه‌ای دیگر و نه به درستی برای همه اتفاق افتاده است انتظار می‌رود اگر آزمون‌ها کتبی خواهد بود از محتوای آموزشی پس از اسفند در امتحانات و کنکور نیامده و این دانش‌آموزان را در نظر بگیرند.

در این شرایطی که مناطقی از کشور نیز به هیچ‌گونه امکانات آموزشی الکترونیکی دسترسی ندارند، هستند معلمین دلسوزی که نمی‌گذارند جریان تعلیم و تربیت شاگردانشان متوقف شود و خانه به خانه یا با فاصله با آنان ارتباط می‌گیرند و اگر سازماندهی مناسب و آزمایش‌های تشخیصی برایشان با رعایت دقیق فاصله گذاری اجتماعی و ارائه‌ی لوازم بهداشتی برایشان صورت بگیرد می‌تواند به حل مسائل‌شان کمک کند.

زهرا عزیزخواه- معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قم
انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار