معاون آموزشی وزارت علوم گفت: با توجه به اینکه دانشجویان و استادان ما از سطح و یا دسترسی و امکانات یکسان برخوردار نیستند، در این زمینه با چالشهایی روبهرو هستیم.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاري دانشجو، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم درخصوص توسعه زیرساختهای آموزش الکترونیکی در سطح دانشگاههای کشور گفت: تمام دنیا در بخشهای مختلف، منجمله آموزش با بیماری ویروس کرونا غافلگیر شدند و به دلیل حفظ سلامتی و مسائل بهداشتی، توقف آموزشهای حضوری ضروری شد.
وی ادامه داد: از همان ابتدا با توجه به پیشبینیهایی که در وزارت علوم صورت گرفت، حوزه آموزش به دو مساله متمرکز شد، مسئله اول آموزشهای غیر حضوری بود، با توجه به دو دهه سابقهای که برخی از دانشگاههای ما در زمینه آموزشهای الکترونیکی دارند خیلی زود توانستند خود را تطبق داده و شرایط را فراهم کنند و تعداد زیادی دانشجو را پوشش بدهند.
خاكي صديق تصريح کرد: همچنین یک کارگروه آموزش الکترونیکی در وزارت علوم ایجاد شد و با مشاورههایی که دریافت کردند توانستند در ۵۰ روز گذشته زیرساختهای لازم را ایجاد کرده و آموزشهای الکترونیکی را عرضه کنند.
معاون آموزشی وزارت علوم اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشجویان و استادان ما از سطح دانش فناوری اطلاعات و یا دسترسی و امکانات یکسان برخوردار نیستند، در این زمینه با چالشهایی روبهرو هستیم، ولی در مجموع این امر یک راه حل مطمئن برای بحث آموزش است.
وی ادامه داد: یک تجربه جهانی است که طبق آخرین آماری که یونسکو ارائه کرد بیش از ۹۱ درصد دانشجویان و دانش آموزان در دنیا درگیر این مساله هستند و امیدواریم این تجربه باعث شود نظام آموزشی ما یک تحولی در این حوزه داشته باشد.
خاکی صدیق بيان کرد: اگر دانشجویی در جای دور افتاده باشد یا به گوشی هوشمند یا لپ تاپ دسترسی نداشته باشد و نتواند واحدهای خود را اخذ کند، معاونت آموزشی وزارت علوم یک سری تسهیلات آموزشی برای این دانشجویان در نظر گرفته است که میتوان به حذف ترم بدون احتساب در سنوات، حذف تعدادی از دروس اشاره کرد.
وی در پايان خاطرنشان كرد: همچنین مهمانی دانشجویان در دانشگاه شهر خود سهولت یافته و معرفی به استاد تا دو برابر مجاز شده است.