آخرین اخبار:
کد خبر:۸۵۷۴۹۵

آزادراه شیراز- اصفهان پایان امسال افتتاح می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه از افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان تا پایان امسال خبرداد.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر نوبخت که عصر امروز به همراه وزیر راه و شهرسازی و وزیر دفاع در حضور استاندار فارس و سایر مسئولان متولی از آخرین وضعیت آزادراه شیراز اصفهان بازدید می‌کرد، اظهار داشت: برای تکمیل این طرح بزرگ ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص می‌دهیم.

وی بیان کرد: درخواست ما این است با یک برنامه‌ریزی همه جانبه شاهد تسریع در اجرای آزادراه شیراز- اصفهان و بهره‌برداری از آن باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در آخرین مصاحبه خود که پایان سال گذشته انجام شده بود، اظهار داشت: آزادراه اصفهان- شیراز به عنوان بلندترین آزادراه کشور ۲۲۵ کیلومتر طول دارد و در بهار سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

امروز نیز معاون رئیس جمهوری قول بهره‌برداری آن را تا پایان سال ۹۹ داده که امیدواریم این مهم که آرزوی ۱۰ ساله مردم استان فارس و اصفهان است محقق شود.

براساس این گزارش، آزادراه اصفهان- شیراز از جمله طرح‌هایی است که مطالعات آن از حدود ۴۰ سال پیش آغاز شد و در حالی که قرار بود اوایل دهه ۹۰ تکمیل و به شبکه راه‌های کشور بپیوندد اینگونه نشد و حالا که نزدیک به ۱۰ سال از ورود این پروژه به مرحله اجرایی می‌گذرد همچنان تا تکمیل آن راه زیادی باقی مانده است.

اهمیت پروژه آزاده اصفهان- شیراز در اتصال این دو شهر گردشگرپذیر به یکدیگر خلاصه نمی‌شود، مسیر ترانزیتی شمال به جنوب کشور از خط اتصال این دو کلانشهر به هم می‌گذرد و بهره برداری از این آزادراه می‌تواند علاوه بر کوتاه کردن مسیر سفر از شمال به جنوب کشور، مصرف سوخت را کاهش داده و آمار تصادفات ناشی از تردد در جاده کنونی مواصلاتی میان دو استان اصفهان و فارس را نیز کاهش دهد.

در اطلاعاتی که شرکت پیمانکار این پروژه منتشر کرده، آمده است: «آزادراه اصفهان- شیراز به منظور کوتاه شدن فاصله بین دو شهر تاریخی و توریستی اصفهان و شیراز به میزان ۱۴۰ کیلومتر و کاهش مدت سفر به میزان ۱.۵ ساعت، کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال، کاهش تصادفات در مسیر کریدور شمال به جنوب در دو باند مجزا به طول ۲۲۲ کیلومتر در حال احداث است.

با احداث این آزادراه در دو استان اصفهان و فارس و شرایط مالی ساکنین دو استان فوق از یک سو و اقتصادی بودن حرکت در آزادراه برای خودرو‌های عمومی سبب استفاده غالب مسافران بین دو استان می‌شود.»

در بیان تاخیر در اجرای پروژه همین بس که از زبان مسئولان، هر سال زمان بهره برداری از آن تمدید شده است! آنچه که به عنوان مانع بر سر راه تکمیل این پروژه در صحبت‌های مسئولان دو استان شنیده می‌شود منابع مالی و اعتباری است.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار