تشکلهای دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه در بیانیهای نوشتند: خواستاریم بخش عمده ارزشیابی آموزشی، به حل تمارین و در نظر گرفتن پروژه اختصاص گیرد.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تشکلهای دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه در بیانیهای اعلام کردند: خواسته ما نه غیر منطقی است و نه غیر عقلانی این که با توجه به توصیه وزارت علوم و به مانند اکثر دانشگاهها و در جهت کاهش فشار روانی و همچنین در نظر گرفتن شرایط دانشجویان که طبق گفته مسئولین دانشگاه عمدتا از مناطق کمتر برخوردار هستند، بخش عمده ارزشیابی آموزشی، به حل تمارین و در نظر گرفتن پروژه اختصاص گیرد نه خواسته زیادی است و نه از عهده مسئولین آموزشی خارج.
در این بیانیه آمده است:
بیانیهای با همکاری تمامی تشکلها، کانون ها، انجمنهای علمی و شورای صنفی به عنوان نمایندگان دانشجویان صادر گردید با این حال هیچ بازخورد مفیدی از طرف آموزش دانشگاه مشاهده نشد. گویی برخی مسئولین آموزش جایگاه خود را به گونهای میبینند که میتوانند بدون توجه به دانشجویان تصمیمات عجیب و غریب خود را به آنها تحمیل کنند. وگرنه نمره صفر برای دانشجویانی که به هر دلیل با مشکل قطع اینترنت مواجه میشوند چه توجیه عقلانی یا انسانی میتواند داشته باشد؟
کافیست اطلاعیه آموزش دانشگاه رازی را با اطلاعیه آموزش دانشگاه صنعتی کرمانشاه مقایسه کنید تا متوجه تفاوت در نگرش و نحوه تصمیم گیری در آموزش دو دانشگاه شوید. اما دردآورتر این که حتی پس از اعتراض دانشجویان بابت این نادیده انگاری وهن آمیز؛ آموزش دانشگاه باز هم بر تصمیمات عجولانه و ناصواب خویش اصرار میورزد انگار که از این لجبازی بچگانه لذت میبرد.
در اطلاعیه آموزش دانشگاه صنعتی ذکر کردند بدلیل آن که ما با غالب درخواستهای آموزش دانشجویان موافقت کردیم پس هیچ عذری را نمیپذیریم! سوال ما این است که آیا شما مسئولیت خود را فراموش کرده اید؟ شما وظیفه دارید در راستای آموزش بهتر مشکلات دانشجویان را حل کنید این که به اجبار وزارت علوم با برخی درخواستهای دانشجویان موافقت کرده اید دلیل بر آن نیست که انتقام آن را در زمان امتحان از سایر دانشجویان بگیرید شما هیچ منتی بر سر دانشجویان ندارید!
مقوله آموزش در دانشگاه نیازمند تعامل اساتید و دانشجویان است. بنابر این تصمیم گیری در رابطه با ارزشیابی آموزشی بدون مشورت با نمایندگان دانشجویان و درک نکردن شرایط دانشجویان آن هم در شرایطی که عبور از بحران موجود نیازمند درک هر چه بیشتر است هیچ گونه توجیهی ندارد.
خواسته ما نه غیر منطقی است و نه غیر عقلانی این که با توجه به توصیه وزارت علوم و به مانند اکثر دانشگاهها و در جهت کاهش فشار روانی و همچنین در نظر گرفتن شرایط دانشجویان که طبق گفته مسئولین دانشگاه عمدتا از مناطق کمتر برخوردار هستند، بخش عمده ارزشیابی آموزشی، به حل تمارین و در نظر گرفتن پروژه اختصاص گیرد نه خواسته زیادی است و نه از عهده مسئولین آموزشی خارج.
اسامی امضاءکنندگان بیانیه: شورای صنفی رفاهی دانشگاه صنعتی کرمانشاه انجمن علمی مهندسی برق دانشگاه صنعتی کرمانشاه انجمن علمی مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی کرمانشاه انجمن علمی مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی کرمانشاه انجمن علمی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی کرمانشاه انجمن علمی مهندسی عمران دانشگاه صنعتی کرمانشاه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی کرمانشاه انجمن دانشجویان مطالبه گر آرمان دانشگاه صنعتی کرمانشاه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه کانون ادبی آب و آیینه دانشگاه صنعتی کرمانشاه کانون فیلم و عکس دانشگاه صنعتی کرمانشاه کانون مطالعاتی ژیوار دانشگاه صنعتی کرمانشاه کانون هلال احمر دانشگاه صنعتی کرمانشاه کانون قرآن، عترت و مهدویت دانشگاه صنعتی کرمانشاه نشریه آرمان دانشگاه صنعتی کرمانشاه نشریه امید دانشگاه صنعتی کرمانشاه نشریه دال دانشگاه صنعتی کرمانشاه نشریه ژیوار دانشگاه صنعتی کرمانشاه