مدیرعامل شرکت مترو تهران از رونمایی و راه اندازی سامانه آنلاین تامین کنندگان تایید شده مترو خبر داد و گفت: راه اندازی این سامانه ضمن جلوگیری از خروج ارز، منجر به کاهش زمان بهره برداری از ایستگاههای مترو میشود.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره رونمایی و راه اندازی سامانه آنلاین تامین کنندگان تایید شده مترو (سامانه AVL) اظهارداشت: راه اندازی این سامانه منجر به کاهش زمان تامین، نصب و راه اندازی تجهیزات و در نتیجه کاهش زمان بهره برداری از ایستگاههای مترو خواهد شد؛ همچنین از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری میکند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه پیمانکاران و مشاورین داخلی کشور دارای توانمندی و تجربیات قابل توجهی در حوزه اقدامات اجرایی سازه هستند و به همین دلیل معمولا اقدامات این حوزه با کمترین قیمت و به موقع در متروی تهران انجام میشود.
امام افزود:، اما تامین تجهیزات برقی، مکانیکی و پنوماتیک (استفاده از انرژی باد در امور صنعتی) به علت وابستگی به خارج از کشور معمولا با تاخیر زمانی و خروج مقادیر بسیار زیاد ارز از کشور مواجه است.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به این که در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان داخلی توان تامین بخشی از تجهیزات را دارند، افزود: به دلایل مختلف از جمله تحریم ها، شرکتهای داخلی نمیتوانند تاییدیههای لازم را برای تجهیزات ساخت داخل تهیه کنند. حتی اگر بتوانند تاییدیههای لازم را دریافت کنند هزینه نهایی آن کالاها افزایش مییابد.
امام در ادامه افزود: راه اندازی سامانه AVL بستری را فراهم کرده است تا از آن دسته از تامین کنندگان داخلی که قصد دارند برای تولیدات خود استانداردهای لازم را به دست بیاورند، پشتیبانی صورت گیرد. در نتیجه این سامانه، فضایی برای رقابت تولیدات داخلی و خارجی است.
شفاف سازی و پرهیز از وابستگی به خارج از کشور
امام با اشاره به شفاف سازی و پرهیز از وابستگی به خارج از کشور به عنوان دو پیامد مثبت راه اندازی این سامانه تاکید کرد: سیاست گذاری متمرکز، تامین کالا و تجهیزات به صورت غیر متمرکز، تسری قوانین و آیین نامههای مصوب و نیز افزایش سرعت تصمیم گیری و اجرا، از دیگر پیامدهای مثبت راه اندازی سامانه AVL است.
وی با اشاره به اینکه سامانه آنلاین تامین کنندگان تایید شده مترو به صورت جداگانه و آنلاین برای هر پروژه تمام استانداردهای، الزامات، قطعات و تجهیزات مورد نیاز را درج میکند، اظهار کرد: تامین کنندگانی که توان تامین تجهیزات و استانداردهای مورد نظر را دارند اعلام آمادگی کرده و با ارائه مستندات خود تاییدیههای مورد نظر را در کمترین زمان دریافت میکند.
وی بیان داشت: همچنین شرکتهایی که به مرور استانداردهای مورد نظر خود را از دست میدهند از سامانه خارج میشوند و تا زمانی که استانداردهای لازم را به دست نیاورده باشند در سامانه وارد نخواهند شد.
مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به این که تایید استاندارد تجهیزات تولیدی شرکتهای داخلی فرآیندی مستمر است، عنوان کرد: به همین دلیل یک نقشه راه برای موفقیت این سامانه تدوین شده تا ادامه فعالیت آن بر اساس این نقشه انجام شود.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: درنتیجه علاوه بر پیامدهای مثبتی که راه اندازی این سامانه برای متروی تهران دارد، سایر اعضای اتحادیه شرکتهای قطار شهری کشورکه در حال رسیدن به فاز تامین و نصب تجهیزات هستند نیز از وجود آن بهرهمند خواهند شد، زیرا این سامانه میتواند با مشارکت اتحادیه قطارهای شهری کشور نقش ارزندهای در توسعه صنعت مترو داشته باشد.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به این که فیلدها و اطلاعات مد نظر شرکت مترو برای راه اندازی این سامانه بر روی «سامانه تامین کنندگان و ارائه دهندگان خدمات شهرداری تهران» بارگذاری شده است، گفت: با توجه به اینکه این سامانه از قبل طراحی شده از نظر زمان و هزینه برای شرکت مترو اجرای سامانه تامین کنندگان تایید شده آنلاین مترو بسیار به صرفه بود.
به گزارش فارس، متقاضیان جهت مراجعه به این سامانه در ابتدا باید با گذراندن مراحل ثبت نام در سامانه my.tehran.ir و دریافت نام کاربری و رمز عبور به آدرس providers.tehran.ir مراجعه کرده و مراحل سه گانه خوداظهار عمومی، فنی و مالی را جهت ثبت در سامانه AVL انجام دهند.