
امام مطرح کرد
قطار ملی بر روی ریل پیشرفت
نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: پروژه طراحی و ساخت قطار ملی که در سال رونق تولید در تیرماه ۱۳۹۸ با بهره گیری از توانمندیهای سخت افزاری و نرم افزاری داخلی آغاز شد، به بهره برداری نزدیک میشود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات رویداد رونمایی از دستاوردهای طراحی و ساخت واگن ملی؛ مهندس علی امام با اشاره به اینکه توسعه حملو نقل ریلی یکی از موارد مهم در حوزه تقویت زیرساختهای هر کشور به شمار میآید و برای کلانشهری همانند تهران، توسعه مترو از ضروریات انکار ناپذیر است افزود: در حال حاضر روزانه مسافران زیادی با مترو رفت و آمد میکنند به همین منظور نیاز به افزایش و تجهیز واگنها بیشتر از گذشته احساس میشود، اما به دلیل تحریمهای موجود تنها راه باقی مانده برای به روز کردن تجهیزات، بومیسازی قطعات است.
وی تصریح کرد:این پروژه در راستای تحقق شعار سال جهش تولید و محوریت تولید ملی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) آغاز شد.
امام افزود: با اعتقاد و اعتماد به توانمندی نیروهای متخصص ایرانی و ظرفیتها و توانمندیهای بالقوه داخلی کار برای تولید واگن مترو به خوبی پیش رفته و امیدواریم در سالی که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام جهش تولید نامگذاری شد این مهم محقق گردد.
مدیرعامل متروی تهران تصریح کرد: این کار در راستای شکست انحصار ساخت و تولید واگن مترو و ایجاد اشتغال در حال انجام است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر صفر تا صد طراحی و ساخت بدنه فلزی قطار مترو با گردآوری مجموعههای مجرب از مهندسان و کارگران با سالنهای تولید و مونتاژ مجهز، در داخل کشور انجام شده است گفت: از زمان آغاز عملیات پروژه قطار ملی کار ساخت بدنه فلزی به شکلی منظم پیش رفته و محصولات ارائه شده نسبت به سه نسل قبلی قطارها ساخته شده که داخلی شده بودند که با تکامل و بهینه سازی همراه است و بدنه تولیدی شده از جنس کربن استیل است و تلاش شده تا ظاهر و شکل آن را به روز رسانی و مدرن کنیم، همچنین در چراغها و برف پاک کن قطارها اصلاحاتی صورت گرفته تا استانداردهای ریلی برای آنها اعمال شود.
امام خاطرنشان کرد: تغییرات انجام شده در ظاهر و بدنه واگن ملی بر اساس تجربیات بیش از بیست ساله شرکت مترو و شرکت بهره برداری مترو در استفاده از سه نسل واگن انجام شده است.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.