حیاتی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: در راستای افزایش خدمات الکترونیکی به فارغ التحصیلان دانشگاه تبریز، از این پس درخواست صدور دانشنامه در دانشگاه تبریز به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.
حیاتی ادامه داد: فارغ التحصیلان دانشگاه تبریز در تمامی مقاطع، قادر خواهند بود درخواست صدور و دریافت دانشنامه را بصورت الکترونیکی ثبت کنند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز گفت: در این راستا، فارغ التحصیلانی که قبلا گواهی موقت فراغت از تحصیل را دریافت کرده اند، میتوانند از طریق سامانه سما وارد حساب کاربری شخصی شده و از طریق بخش مدیریت درخواستها، درخواست صدور دانشنامه را تکمیل و ثبت کنند.
وی در ادامه افزود: پس از بررسی اولیه درخواست، از طرف کارشناسان صدور دانشنامه، فارغ التحصیلان بایستی یک قطعه عکس، اصل گواهی موقت، و فرم تکمیل شده تقاضا را به آدرس مدیریت امور آموزشی دانشگاه تبریز از طریق پست ارسال کنند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: پس از دریافت مدارک از طرف دانشگاه، مراحل صدور دانشنامه تکمیل شده و دانشنامه به آدرس محل سکونت فارغ التحصیلان از طریق پست پیشتاز ارسال خواهد شد.
حیاتی اظهار کرد: از شروع به کار فرآیند مذکور، نیازی به مراجعه حضوری فارغ التحصیلان برای دریافت دانشنامه نخواهد بود و تمامی مراحل، از جمله ثبت درخواست، صدور دانشنامه و ارسال دانشنامه به آدرس فارغ التحصیلان بصورت غیرحضوری انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه فرآیند مذکور در راستای خدمات غیرحضوری به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه تبریز ایجاد شده است، گفت: در این راستا، درخواستهای گواهی اشتغال به تحصیل، مجوز دفاع از پایاننامه دانشجویان کارشناسی ارشد، مجوز دفاع از رساله دانشجویان دکترای تخصصی، اخذ درس بصورت معرفی به استاد، فرم چند منظوره درخواستهای دانشجویی، درخواست حذف اضطراری درس، صدور معافیت تحصیلی (ویژه دانشجویان مشمول) و ارسال معرفی به نظام فارغ التحصیلان مشمول از طریق پست برای دانشجویان و صدور گواهی موقت فراغت از تحصیل برای فارغ التحصیلان بصورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام میشوند.